УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ІНСТИТУТУ «ТКУМА» ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ЩОРІЧНА НАУКОВА КОНФЕРЕНЦІЯ НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРИЧНОЇ КОМІСІЇ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

«МАРАФОНИ ПАМ'ЯТІ» З ІСТОРІЇ ГОЛОКОСТУ ДЛЯ МОЛОДІ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ, СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ ТА ВЧИТЕЛІВ «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ МІЖРЕЛІГІЙНИЙ МОЛОДІЖНИЙ СЕМІНАР «КОВЧЕГ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ВЧИТЕЛІВ У ЯД ВАШЕМ (ЄРУСАЛИМ, ІЗРАЇЛЬ)

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ВИДАНЬ ІНСТИТУТУ «ТКУМА» СПІЛЬНО З МІНІСТЕРСТВОМ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

28-29 вересня у м. Чернівці проходив Фінал XII Міжнародного конкурсу творчих робіт школярів, студентів та вчителів «Уроки війн та Голокосту – уроки толерантності», організований Українським інститутом вивчення Голокосту «Ткума» та Музеєм «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні» за підтримки Міністерства освіти і науки України. Цього року Конкурс було присвячено 74 роковинам трагедії Бабиного Яру.

У фіналі Конкурсу взяли участь близько 50 вчителів, учнів та студентів вищих навчальних закладів з усіх регіонів України, в тому числі з Луганської, Донецької областей та АР Крим.

За результатами захисту творчих робіт призові місця розподілилися наступним чином:

Серед студентів у номінації «Пошукове дослідження» І місце отримала студентка філологічного факультету Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича Чокалюк Богдана, яка презентувала документальний фільм «Недозбираний букет, недоспівана пісня». ІІ місце посіли студент історичного факультету Дніпропетровського національного університету Мешко Костянтин із історико-публіцистичним нарисом «Квіти на гарячому камінні» та студент історичного факультету Донецького національного університету Асанішвілі Микола,  який представив до уваги членів журі творчу роботу на тему: «Война: героизм, предательство, адаптация».

Переможні роботи учнів було розподілено на кілька номінацій. Так, у номінації «Мультимедійний проект» І місце здобули Ілащук Микола та Паскар Віктор за розробку інтерактивної карти «Депортація євреїв України» (Чернівецька спеціалізована школа № 41, керівник – Герасим Наталія Павлівна). ІІ місце отримав Прокопчук Владислав за створення власного варіанту кодексу «Національна толерантність» (Криворізька загальноосвітня школа № 111, керівник – Бабенко Жанна Георгіївна).

У номінації «Пошукове дослідження» І місце здобули Мазур Ольга з роботою на тему: «Щоденник вбивці (психологічний портрет людини, що творила Голодомор 1932–33  рр.)» (Шаргородська районна гімназія, керівник – Бурдинський Юрій Семенович), Косяченко Влада, яка представила роботу «Мої роздуми над щоденником Анни Франк» (Ставівська загальноосвітня школа, Кагарлицький р-н, Київська обл., керівник – Шепелявенко Тамара Григорівна) та Протченко Анастасія із дослідженням «Память не должна быть выборочной: забытая история Криворожья» (Криворізька центральна міська гімназія, керівник – Шпак Мар’яна). ІІ місце посіли Горбачова Катерина із дослідженням «Діти і війна: осмислення уроків історії» (Маріупольська загальноосвітня школа № 44, керівник – Койчева Алла Миколаївна) та Сірченко Оксана з темою роботи «Дитинство, обпечене війною» (Новогродівська загальноосвітня школа №10, Донецька обл., керівник – Калоша Таісія Василівна). ІІІ місце здобули Політун Маргарита, яка представила роботу на тему «Жахливий привід минулого» (Новогродівська загальноосвітня школа №10, Донецька обл., керівник – Калоша Таісія Василівна), Подтинченко Сергій  із дослідженням «Українці – Праведники народів світу» (Одеська спеціалізована школа № 35, керівник – Шкляєва Світлана Михайлівна) та Олексенко Яна. Тема її роботи -  «Голокост Золотонощини невичерпна чаша страждань, скорботи і пам’яті» (Золотоніська спеціалізована школа № 1, Черкаська обл., керівник – Дика Наталія Миколаївна).

У номінації «Творча майстерність»  І місце отримали Предко Світлана (Дніпропетровський фінансово-економічний ліцей, керівник – Мар’їна Ольга Валентинівна) із графікою «Пам’ятаємо»  та Потоцька Юлія (Лубенська спеціалізована школа № 6, Полтавська обл., керівник – Андрієвська Любов Миколаївна), яка презентувала серію малюнків (триптих) на тему «Діти і війна: осмислення уроків історії».

ІІ місце посіли Бойко Кирил і Танчик Ренат (Дніпропетровський фінансово-економічний ліцей, керівник – Мар’їна Ольга Валентинівна), із живописом під назвою «Де опинишся ти…» та Нороха Олександра (Петриківська середня школа, Дніпропетровська обл., керівник – Решетняк Людмила Миколаївна), яка зробила петриківський розпис на тему «Поводирі нації». ІІІ місце отримала Сівко Вікторія (Петриківська середня школа, Дніпропетровська обл., керівник – Решетняк Людмила Миколаївна) із петриківським розписом «За синє небо, за жовте колосся боротися треба, щоб краще жилося».

Вчителі також представили різнопланові роботи. У номінації «Мультимедійний проект» місця розподілилися наступним чином:

І місце отримав Рудий Олег за розробку електронного посібника «Історія Голокосту» (учитель історії, Хмельницька спеціалізована загальноосвітня школа № 8). ІІ місце посіла Косенко Тетяна, яка презентувала WEB–квест на тему «Голокост – лихо століття» (учитель історії, Лисичанська середня школа № 8). ІІІ місце посів Щербина Олександр за документальний фільм «Невідома історія рідного міста», (директор, Щорська районна гімназія, Чернігівська обл.).

У Номінації «Педагогічна майстерність» І місце розділили між собою Ланевська Тетяна із методичною розробкою «Партитура Шопена, обпалена фотографія і п’ята графа, або Чи можна зіграти «Гімн Свободи» на інструменті насильства?» (учитель історії, Куп’янська загальноосвітня школа № 6), Герасим Наталія із роботою «Голокост на Буковині» (учитель історії, Чернівецька спеціалізована школа № 41) та Оришкевич Олена із методичною розробкою «Пам’ять стукає у серце» (учитель історії, НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – гімназія» ім. С. Є. Ткача, Волинська обл.).

ІІ місце посіли Курин Марина, яка розробила виховну годину на тему «Життя єврейської громади Закарпаття» (учитель історії, Присліпівська середня школа, Межгірський район, Закарпатська обл.), Тягло Любов , тема роботи - «Наша смерть – для вас пересторога» (викладач української мови та літератури, Дніпропетровська медична академія), Рубан Тетяна, яка представила методичну розробку на тему «Праведник народів світу – Устинья Іванівна Шевченко» (учитель географії, Шатурський загальноосвітній навчально-виховний комплекс, м. Ніжин, Чернігівська обл.).

ІІІ місце розділили Шишко Ірина  із роботою «Письменники ХХ століття – заручники історії» (учитель української мови та літератури, Криворізька загальноосвітня школа № 15), Ободовська Валентина із методичною розробкою «Голокост – уособлення людських страждань і абсолютного зла» (учитель історії, Одеська гімназія № 7), Снегірьов Валерій, який представив роботу «Голокост в Україні (за матеріалами Одещини та Комінтернівщини)", (директор Петрівського державного аграрного технікуму), Андрієвська Любов із творчою роботою «Культура й людина в сучасному світі. Відображення емоцій і почуттів, думок і мрій людини у цінностях художньої культури. Образ добра і зла у мистецтві. Художня культура як засіб самопізнання і творчої самореалізації особистості» (учитель образотворчого мистецтва, Лубенська спеціалізована школа № 6).

Дипломантом Конкурсу стала Кучер Ольга, вчитель СШ № 22 м. Севастополь, яка представила методичні матеріали до навчально-виховного заняття з історії Голокосту для учнів 5-6-х класів з формування ідей гуманізму та толерантності «Без минулого немає майбутнього».

Усі переможці були нагороджені дипломами та цінними призами.

Для фіналістів цьогорічного Конкурсу організаторами була підготовлена насичена програма, яка включала у себе знайомство з відомими вченими та освітянами, дискусії та екскурсії. Фінал проходив одночасно із роботою Українсько-Польської комісії експертів з питань удосконалення змісту шкільних підручників історії та географії, тож школярі, студенти та вчителі отримали можливість познайомитися та подискутувати із провідними українськими та польськими вченими, освітянами - авторами підручників з історії. 

Крім того, учасники Фіналу Конкурсу взяли участь в урочистих заходах, приурочених до Дня пам'яті жертв Бабиного Яру. 30 вересня відбулося покладання квітів до пам'ятного знака, де у роки Другої світової війни знаходилось гетто. Насиченою була й екскурсійна програма. Окрім екскурсії Чернівцями, учасники Конкурсу відвідали м. Хотин, де знаходиться стародавня фортеця - свідок численних війн та баталій, одне із семи чудес України.