УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ІНСТИТУТУ «ТКУМА» ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ЩОРІЧНА НАУКОВА КОНФЕРЕНЦІЯ НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРИЧНОЇ КОМІСІЇ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

«МАРАФОНИ ПАМ'ЯТІ» З ІСТОРІЇ ГОЛОКОСТУ ДЛЯ МОЛОДІ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ, СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ ТА ВЧИТЕЛІВ «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ МІЖРЕЛІГІЙНИЙ МОЛОДІЖНИЙ СЕМІНАР «КОВЧЕГ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ВЧИТЕЛІВ У ЯД ВАШЕМ (ЄРУСАЛИМ, ІЗРАЇЛЬ)

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ВИДАНЬ ІНСТИТУТУ «ТКУМА» СПІЛЬНО З МІНІСТЕРСТВОМ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

26-27 липня 2025 року у Парижі проходив Міжнародний освітній семінар для українських вчителів, організований  Інститутом «Ткума» спільно з французькою організацією Яхад ін-Унум. Захід зібрав педагогів з різних куточків України для обміну досвідом і презентації новітніх методик у викладанні теми Голокосту.

Програма заходу включала лекції, дискусії та екскурсії до визначних місць пам’яті, пов'язаних з історією Голокосту. Учасники мали можливість не тільки ознайомитися з актуальними дослідженнями, а й обговорити специфіку викладання теми Голокосту у різних освітніх системах.

16 липня у День проголошення Державного суверенітету України учасники Літніх студій взяли участь у Музейному практикумі, що його підготували співробітники Інституту «Ткума», освітяни та музейники Рівненщини. Важливо, що сам практикум став логічним продовженням лекцій і дискусій попереднього дня, коли інформація і тези, викладені науковцями, набули безпосереднє втілення у локусі міст Волині – знакових для єврейської, української, польської, чеської та загалом європейської історії.

Що має робити вчитель чи вчителька під час відпустки? Правильно – готуватися до нового навчального року. Деякі люди, які стикалися зі школою лише, як учні, або батьки учнів, дотепер переймаються тривалістю учительського відпочинку. Утім, лише одиниці задумуються, що й у літні дні (а іноді й ночі), окремі вчителі продовжують працювати. Разом з цим, будь-яка праця приємніша та продуктивніша, якщо виконуєш її у колі однодумців. Спробою поєднати приємне із корисним, вчителів-практиків з академічними науковцями, а також обмінятися думками та ідеями є Літні студії для вчителів історії від Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума».

17 червня 2025 р. у Дніпровському центрі сучасної культури відбулася лекція на тему «„Подвійний злочин”: Голокост у Дніпрі та боротьба за пам'ять жертв», яку провів д-р Єгор Врадій, заступник директора Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума». Слухачі, а їх у вечір вівторка було близько 60, отримали можливість дізнатися не лише про перебіг Катастрофи у великому міському центрі, що опинився під нацистською окупацією, але й дізнатися про проміжкові результати дослідницького проєкту лектора із вивчення явища трансляції пам’яті про Голокост між різними поколіннями євреїв та неєвреїв – мешканців Дніпра.

11 квітня світ відзначав пам’ятну дату – Міжнародний день визволення в’язнів нацистських концтаборів. Вона встановлена в пам’ять про повстання в’язнів концтабору Бухенвальд, яке відбулося 11 квітня 1945 р. За роки існування табору (з 1937 по 1945 р.) його в’язнями стали близько 250 тис. осіб – євреїв, ромів, радянських військовополонених, політичних в’язнів. З них понад 50 тис. – загинули.

Якими були міжнаціональні та міжрелігійні відносини в історії? Як вони впливають на сучасний світ? Чи можливо обговорювати складні питання історії без упереджень? Саме ці теми стали предметом обговорення під час чергового «історичного вебінару», організованого Інститутом «Ткума» та УОВЦ «Оріон» 19 березня.

Спікерами заходу стали д-р Єгор Врадій, заступник директора Інституту «Ткума», заступник директора з наукової роботи Музею «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні», молодший науковий співробітник Центру сучасної історії ім. М. Гайового Українського католицького університету, а також д-р Ігор Щупак, директор Інституту «Ткума», керівник авторського колективу підручників історії УОВЦ «Оріон».

Учасники вебінару обговорили взаємини між представниками різних національностей і конфесій у різні історичні періоди. Особливу увагу було приділено викликам, пов’язаним із висвітленням міжконфесійних питань на сторінках підручників історії. Торкнулися теми співжиття православних і католиків, протестантів і юдеїв, взаємодії різних етносів у межах імперій і національних держав.

Запис трансляції вебінару можна переглянути за посиланням.

Дякуємо всім, хто приєднався до вебінару, та запрошуємо до подальших дискусій у рамках наших освітніх заходів!

Наступна