27 вересня Український інститут вивчення Голокосту «Ткума», Музей «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні», Натів – Ізраїльський культурний центр у Дніпрі проводять заходи, присвячені 80-м роковинам трагедії у Бабиному Яру.

 29–30 вересня 1941 р. в урочищі Бабин Яр у Києві розпочалося масове знищення єврейського населення міста. Тільки за два дні айнзацгрупою С – нацистським мобільним військовим формуванням – було розстріляно 33 771 людину, більшість з яких становили діти, літні люди, жінки. Наймолодшій жертві Бабиного Яру, за свідченнями дослідників, було лише три дні, найстаршій – 103 роки.

Бабин Яр є символом загальнолюдської трагедії. Під час нацистської окупації Києва протягом 1941–1943 рр. тут були розстріляні понад 100 тисяч осіб – євреї, роми, радянські військовополонені, душевнохворі, члени українського та радянського підпілля.

 О 12:00 у Музеї «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні» розпочнеться Церемонія пам’яті, присвячена роковинам знищення євреїв у Бабиному Яру. Участь у комеморативному заході візьмуть представники місцевих органів влади та дипломатичного корпусу, освітніх установ та національних громад.

Чекаємо на Вас за адресою: м. Дніпро, вул. Шолом-Алейхема, 4, Культурно-діловий центр «Менора», Музей «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні», 3-й поверх (біля діорами «Бабин Яр»).

 

Міністерство освіти і науки України
Український інститут вивчення Голокосту «Ткума» 
оголошують

ХVІІІ МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ, ВЧИТЕЛІВ, СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ
«УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

МЕТА КОНКУРСУ:
залучення вчителів, школярів, студентів та аспірантів до вивчення, дослідження, викладання новітньої історії, засвоєння важливості уроків історії війни та Голокосту й усвідомлення цих уроків для розуміння проблем сучасного розвитку суспільства, необхідності формування атмосфери гуманізму й толерантності.

УЧАСНИКИ КОНКУРСУ:
Учасниками конкурсу можуть бути представники України та інших країн:
- учні 8–11 класів шкіл, гімназій, ліцеїв;
- вчителі загальноосвітніх навчальних закладів;
- класні керівники та організатори виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів;
- студенти та аспіранти.

Строки проведення: березень – жовтень 2021 р.
Термін подачі заявки та роботи – до 15 липня 2021 р.
Підведення підсумків, нагородження переможців та лауреатів конкурсу – 04–06 жовтня 2021 р.

НА КОНКУРС ПРИЙМАЮТЬСЯ:
1. науково-дослідницькі роботи з історії, літератури, філософії, соціології, політології й інших гуманітарних і суспільних дисциплін;
2. пошукові роботи (інтерв’ю, дослідження на краєзнавчих чи сімейних матеріалах тощо);
3. творчі роботи (есе, оповідання, вірші, малюнки, документальні і документально-публіцистичні фільми, анімаційні фільми, мультимедійні роботи та інші твори);
4. методичні розробки вчителів.

ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КОНКУРСНИХ РОБІТ:

1. Бабин Яр: трагічний міжнаціональний простір.
2. Бабин Яр: вбивство, байдужість, рятування.
3. Бабин Яр як місце меморіалізації. Історія і сучасність.
4. Бабин Яр часів СРСР. Місце спільної пам’яті та спротиву тоталітаризму.
5. Бабин Яр та збереження єврейської ідентичності.
6. Вірменський геноцид 1915–1923 рр. та його історичні уроки.
7. Міжетнічна політика УНР та реакція на неї етнічних груп.
8. Переваги та недоліки національної політики гетьмана П. Скоропадського.
9. Бабин Яр – історія та історичні уроки.
10. «Бабини яри» України – місця масового знищення євреїв.
11. Уроки Другої світової війни – попередження людству.
12. Історичне значення Перемоги над нацизмом.
13. «Після Освенциму не може бути поезії» (Т. Адорно).
14. Стокгольмський Форум 2000 р. з вшанування трагедії Голокосту.
15. Український народ у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
16. Діти і війна: осмислення уроків історії (філософський, етичний, моральний, теологічний підходи).
17. Геноциди ХХ ст. та їх нищівний вплив на розвиток людства.
18. Природа геноцидів проти народів: уроки ХХ ст. та їх наслідки у ХХІ ст.
19. «Єврейське питання» у національній політиці більшовиків / українських урядів / білогвардійців у часи Української революції.
20. Операція «Вісла» та її вплив на формування української громади Польщі у другій половині ХХ ст.
21. Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу.
22. Маловідомі голоди 1920-тих років.
23. Масовий голод 1946–1947 рр.
24. Знищення народів за етнічною ознакою: філософський, психологічний та історичний аспекти.
25. Голокост на території України, Білорусі, Молдови, Росії.
26. Нацистська політика знищення ромів (циган) під час Другої світової війни.
27. Український націоналізм та «єврейське питання» під час Голокосту.
28. Депортація кримських татар.
29. Радянська політика замовчування Голокосту.
30. «Нацистська машина знищення»: механізми дії та протидії геноциду.
31. Україна під впливом подвійного терору нацистської Німеччини та сталінського режиму.
32. Українці – Праведники народів світу.
33. Роль духовних лідерів українців та інших народів у критичні періоди випробувань.
34. Міжнаціональна допомога у часи трагічних випробувань Другої світової війни.
35. Сучасне українське суспільство та уроки Голокосту (психологічний, соціальний аспекти).
36. Міжрелігійна толерантність як вияв морального та духовного вибору.
37. Міжнародний досвід відповідальності за заперечення фактів геноцидів в історії.
38. Діяльність сучасних міжнародних організацій, державних установ та громадських організацій України щодо збереження пам’яті про Голокост та попередження геноцидів у майбутньому.
39. Історичні уроки Голокосту та сучасні проблеми толерантності.
40. Пропаганда як зброя тоталітарних, авторитарних режимів для виправдання геноциду та військової агресії: від геббельсівських до сучасних зразків.
41. Проблеми вивчення історії Другої світової війни та Голокосту за умов сучасної війни проти України.

 Детальніше з умовами участі можна ознайомитися в Положенні про конкурс за посиланням.

 Дорогі друзі!

 Раді повідомити, що з 09 червня (вівторок) музей «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні», який під час карантину працював дистанційно, відчиняє свої двері для відвідувачів. Під час перебування у музеї просимо дотримуватися кількох простих правил: