Інститут «Ткума» має великий досвід організації та проведення освітньої роботи з учнями, студентами, вчителями шкіл. Спільно з Міністерством освіти і науки України, обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти організована система семінарів на курсах підвищення кваліфікації вчителів.

Унікальним є досвід «Ткуми» зі створення підручників. Шкільні підручники з історії, створені співробітниками «Ткуми», перемогли на Всеукраїнських державних конкурсах і видані тиражами в сотні тисяч примірників; по них вчиться кожен четвертий школяр України.

Плідною є співпраця Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» та регіонального відділення Малої академії наук. На базі Інституту проводяться зимові сесії МАН, стали традиційними літні студії МАН, які проводить Інститут «Ткума» та Музей «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні», в ході яких школярі мають нагоду працювати з фондами Музею, отримувати консультації наукових співробітників Інституту та Музею, зустрічатися з провідними українськими та зарубіжними науковцями.


 

Протягом 26-28 вересня у Дніпрі проходив Фінал XVІ Міжнародного конкурсу творчих робіт учнів, студентів, аспірантів та вчителів «Уроки війни та Голокосту – уроки толерантності», організований Міністерством освіти і науки України і Українським інститутом вивчення Голокосту «Ткума». З-поміж 250 творчих робіт, надісланих цього року на Конкурс, до захисту потрапили лише 50, з яких переможцями були визнані:

08 жовтня в Інституті «Ткума» пройшов черговий освітній семінар для вчителів історії Дніпропетровської області, організований спільно з Дніпровською академією неперервної освіти і Музеєм «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні».

26 вересня у Дніпрі розпочався Фінал XVІ Міжнародного конкурсу творчих робіт учнів, студентів, аспірантів та вчителів «Уроки війни та Голокосту – уроки толерантності», організований Міністерством освіти і науки України і Українським інститутом вивчення Голокосту «Ткума». Цього року на конкурс було надіслано більше 250 творчих робіт не тільки з усієї України, а й з сусідніх країн – проте на Фінал потрапили лише найкращі.

Протягом 27 серпня – 01 вересня у Миколаївській області проходив молодіжний літній форум, організований Міжнародною єврейською студентською організацією «Гілель». Учасниками заходу стали близько 150 молодих людей з Білорусі, Грузії, Ізраїлю, Молдови, України. Традиційно у реалізації навчальної частини програми взяли участь Український інститут вивчення Голокосту «Ткума» і Музей «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні».

27 серпня у Дніпровській академії неперервної освіти пройшла серпнева нарада-вебінар керівників методичних об’єднань вчителів історії, правознавства та громадянської освіти. Тема заходу – «Особливості предметних компетентностей. Методика залучення інформаційних освітніх каналів/платформ для сприйняття наочності у навчальному процесі». Модерувала вебінар завідувач навчально-методичної лабораторії соціально-гуманітарних дисциплін ДАНО Людмила Базилевська.

«УРОКИ ВІЙН ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

Історія Голокосту («Катастрофи», «Шоа»), який став однією з найбільших трагедій в історії людства, є складовою частиною історії Європи та України. «Катастрофа фундаментально переглянула основи цивілізації, її безпрецедентний характер завжди буде мати всезагальне значення» – сказано у Стокгольмській Декларації 2000р. Міжнародної конференції голів держав та урядів європейських держав– членів Ради Європи. Стокгольмський Форум прийняв рішення рекомендувати вивчення історії Голокосту в країнах Ради Європи, яке підтримала і Україна, яка першою на пострадянському просторі запровадила вивчення історії Голокосту в шкільному курсі історії. З 2011 р. Україна на державному рівні відзначає Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту.

Вивчення історії Голокосту дає можливість згадати не лише трагедію війни та страждань народів Європи, міжнаціональної ворожнечі, але й героїзм у спротиві коричневій чумі, приклади взаємодопомоги між народами, духовного подвигу заради рятування життя людей. Історія Голокосту має розглядатись у контексті всесвітньої історії та історії України, тож і в нашому конкурсі темами конкурсних робіт пропонуються і загальні питання методології історії, і питання історії українців і росіян, трагедія Голодомору та нацистський геноцид щодо циган тощо.

Україна зазнала найбільших втрат у ході Другої світової війни. Саме тому ми звертаємось до громадян, громадських організацій та державних органів України, Білорусі, Росії та інших країн з ініціативою залучення до Міжнародного конкурсу творчих робіт школярів, студентів та вчителів «Уроки війн та Голокосту– уроки толерантності». Цей конкурс на основі усвідомлення уроків історії має сприяти поширенню в суспільстві ідей гуманізму та толерантності, неприйняття шовіністичної та ксенофобської ідеології, проповіді насильства та тоталітарної ідеології.

Завантажити положення про конкурс:


 

 

ШАНОВНІ ВЧИТЕЛІ!

За цими посиланнями ви зможете завантажити для ознайомлення плакати мобільних освітніх виставок Українського інституту вивчення Голокосту "Ткума".

Список плакатів поповнюється.