Інститут «Ткума» має великий досвід організації та проведення освітньої роботи з учнями, студентами, вчителями шкіл. Спільно з Міністерством освіти і науки України, обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти організована система семінарів на курсах підвищення кваліфікації вчителів.

Унікальним є досвід «Ткуми» зі створення підручників. Шкільні підручники з історії, створені співробітниками «Ткуми», перемогли на Всеукраїнських державних конкурсах і видані тиражами в сотні тисяч примірників; по них вчиться кожен четвертий школяр України.

Плідною є співпраця Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» та регіонального відділення Малої академії наук. На базі Інституту проводяться зимові сесії МАН, стали традиційними літні студії МАН, які проводить Інститут «Ткума» та Музей «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні», в ході яких школярі мають нагоду працювати з фондами Музею, отримувати консультації наукових співробітників Інституту та Музею, зустрічатися з провідними українськими та зарубіжними науковцями.


 

20 березня освітні семінари Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» було проведено у м. Хмельницькому – в Інституті післядипломної педагогічної освіти (організатор – Галина Кенц) і в архіві міськради. Серед учасників заходів були вчителі історії та методисти Хмельниччини.

18 березня у Вінниці відбувся освітній семінар Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» за підтримки Міністерства освіти і науки України. Освітній захід було проведено на базі міського методичного центру; у ньому взяли участь близько 50 вчителів історії, керівників методичних об’єднань з міста та області. Багато зусиль до організації семінару доклала вчитель історії, заступник директора з виховної роботи вінницької середньої школи № 18 Ірина Матковська.

21 березня у Полтаві відбувся освітній семінар Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» за підтримки Міністерства освіти і науки України. Освітній захід було проведено на базі Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, багато зусиль для організації семінару доклала методист відділу суспільно-гуманітарних дисциплін ПОІППО Ірина Міщенко. Учасниками заходу стали близько 60 вчителів історії, керівників методичних об’єднань та вчителів-методистів з міста та області.

20 березня на запрошення заступника генерального директора з наукової роботи Національного музею історії України у Другій світовій війні (Київ) Любові Лєгасової д-р Ігор Щупак провів семінар для вчителів історії. Говорили про особливості вивчення Голокосту та інших трагедій минулого, про позитивізм в історії, і про нові підручники - для 6 класу (спільно з Іриною Піскарьовою та Оленою Бурлакою) та для 11 класу.

«Чудова атмосфера, велика зацікавленість вчителів, плідна дискусія... Очевидно, що варто зустрічатися з колегами не тільки на сторінках книжок та статей. Особливо радий був побачити друзів, колег-вчителів Еллу Ситнік і Жанну Гаврилюк, колег-музеологів Людмилу Рибченко та Дмитра Гайнетдінова», - зазначив д-р Щупак.

Наприкінці освітнього заходу д-р Ігор Щупак передав на тимчасове зберігання для експозиції київського музею кілька експонатів від Музею "Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні".

View the embedded image gallery online at:
http://tkuma.dp.ua/ua/obrazovanie?start=15#sigProIdfee4432983

19 березня у Харкові відбувся черговий семінар Міністерства освіти і науки України та Інституту «Ткума» для вчителів історії. Освітній захід було проведено на базі Харківської академії неперервної освіти за ініціативи нашого постійного партнера Валентини Сидорчук.

«УРОКИ ВІЙН ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

Історія Голокосту («Катастрофи», «Шоа»), який став однією з найбільших трагедій в історії людства, є складовою частиною історії Європи та України. «Катастрофа фундаментально переглянула основи цивілізації, її безпрецедентний характер завжди буде мати всезагальне значення» – сказано у Стокгольмській Декларації 2000р. Міжнародної конференції голів держав та урядів європейських держав– членів Ради Європи. Стокгольмський Форум прийняв рішення рекомендувати вивчення історії Голокосту в країнах Ради Європи, яке підтримала і Україна, яка першою на пострадянському просторі запровадила вивчення історії Голокосту в шкільному курсі історії. З 2011 р. Україна на державному рівні відзначає Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту.

Вивчення історії Голокосту дає можливість згадати не лише трагедію війни та страждань народів Європи, міжнаціональної ворожнечі, але й героїзм у спротиві коричневій чумі, приклади взаємодопомоги між народами, духовного подвигу заради рятування життя людей. Історія Голокосту має розглядатись у контексті всесвітньої історії та історії України, тож і в нашому конкурсі темами конкурсних робіт пропонуються і загальні питання методології історії, і питання історії українців і росіян, трагедія Голодомору та нацистський геноцид щодо циган тощо.

Україна зазнала найбільших втрат у ході Другої світової війни. Саме тому ми звертаємось до громадян, громадських організацій та державних органів України, Білорусі, Росії та інших країн з ініціативою залучення до Міжнародного конкурсу творчих робіт школярів, студентів та вчителів «Уроки війн та Голокосту– уроки толерантності». Цей конкурс на основі усвідомлення уроків історії має сприяти поширенню в суспільстві ідей гуманізму та толерантності, неприйняття шовіністичної та ксенофобської ідеології, проповіді насильства та тоталітарної ідеології.

Завантажити положення про конкурс:


 

 

ШАНОВНІ ВЧИТЕЛІ!

За цими посиланнями ви зможете завантажити для ознайомлення плакати мобільних освітніх виставок Українського інституту вивчення Голокосту "Ткума".

Список плакатів поповнюється.