УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ІНСТИТУТУ «ТКУМА» ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ЩОРІЧНА НАУКОВА КОНФЕРЕНЦІЯ НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРИЧНОЇ КОМІСІЇ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

«МАРАФОНИ ПАМ'ЯТІ» З ІСТОРІЇ ГОЛОКОСТУ ДЛЯ МОЛОДІ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ, СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ ТА ВЧИТЕЛІВ «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ МІЖРЕЛІГІЙНИЙ МОЛОДІЖНИЙ СЕМІНАР «КОВЧЕГ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ВЧИТЕЛІВ У ЯД ВАШЕМ (ЄРУСАЛИМ, ІЗРАЇЛЬ)

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ВИДАНЬ ІНСТИТУТУ «ТКУМА» СПІЛЬНО З МІНІСТЕРСТВОМ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Фінал XIII Міжнародного конкурсу учнів, студентів та вчителів «Уроки війни і Голокосту – уроки толерантності»

Протягом 23-25 вересня у Києві проходив Фінал XIII Міжнародного конкурсу творчих робіт "Уроки війни і Голокосту - уроки толерантності", який є постійним проектом Українського інституту вивчення Голокосту "Ткума". Цього року конкурс був присвячений 75-й річниці трагедії Бабиного Яру та відбувався одночасно з низкою масштабних заходів, підготовлених UJE, Інститутом "Ткума", Музеєм Голокосту, іншими провідними освітніми та науковими установами України.

Свої роботи на конкурс надіслали вчителі та школярі практично з усієї України, у тому числі, з Луганської обл. і Криму, а також із сусідньої Білорусі. Фіналістами цього року стали 24 вчителі - причому не лише історії, а й української мови, літератури, права, - та 29 школярів.

За результатами захисту місця розподілилися наступним чином: 

 

ВЧИТЕЛІ

У номінації «Педагогічна майстерність»:

ІІІ місце

Анжела Карімова (Чернівці)  з роботою «Діти війна: осмислення уроків історії»; Оксана Гривняк (Львів) – «Місця злочинів тоталітарних режимів у Львові»; Людмила Різник (Черкаська обл.)  - освітня програма в музеї «Память. Факультативний авторський курс з медіа-освітнім компонентом для учнів 10–11 класів»; Тетяна Рубан (Чернігівська обл.) – «Наша біль і наша гордість); Вікторія Каркач, Олена Москаленко (Полтава) – план-конспект бінарного уроку «Голокост як трагічна сторінка в історії людства та його відображення у поезії Пауля Целана «Фуга смерті» у рамках навчального проекту «Трагічні сторінки Другої світової війни»»; Ольга Кучер (Севастополь) – "Історичні уроки Голокосту та сучасні проблеми толерантності"; Олександр Вдовін (Луганська обл.) - «Окупаційний режим та Рух Опору на окупованих територіях. Голокост».

ІІ місце

Юрій Бурдинський (Шаргород, Вінницька обл.) - «Бабин Яр у спогадах тих, хто вижив»; Наталія Герасим (Чернівці) - «Використання відео свідчень у викладанні історії у школі»;  Світлана Посмітна (Полтава) - «Бабин Яр: без права забуття»; Лілія Волонюк (Тернопільська обл.) - «Пошуковий історичний веб-квест «Трагічна доля єврейського народу. Масштаби і наслідки Голокосту на території Лановеччини»;  Любов Тягло (Дніпро) - «Професійна етика медика (на прикладі діяльності медичних працівників під час Другої світової війни)»; Наталя Діордієва (Запоріжжя) - Методична розробка уроку з курсу «Людина і світ» «Стереотипи та упередження»; Євген Перепьолкін - «Правди нам тієї ніколи не забути, відгомін років тих не можна не почути».

І місце

Любов Андрієвська (Полтавська обл.) - "Трагедія «Бабиних Ярів" – трагедія планетарного масштабу»; Максим Боровик (Мінськ, Білорусь) - «Жіночі голоси війни…(сценарій літературно-музичної композиції за мотивами книги Світлани Алексієвич «У війни не жіноче обличчя» для учнів старших класів»; Марина Курин (Закарпатська обл.) - «Людської пам’яті мости…»; Євген Мазур (Херсонська обл.) - «Театралізоване дійство для учнів старшого шкільного віку «Смертний Яр»; Людмила Хорькова (Дніпропетровська обл.) - освітня сесія «Праведники та Байстендерс: перемога Добра»; Тетяна Черненко (Чернігівська обл.)  - «Дослідження проблем Голокосту на основі аналізу текстових і візуальних джерел інформації»;

У номінації «Мультимедійні технології»:

ІІ місце – Олександр Конончук (Рівне) - мультимедійна презентація «Сосонки – Рівненський «Бабин Яр»».

І місце – Олег Рудий (м. Хмельницький) - електронний посібник «Словник Голокосту»; Тетяна Саяпіна (Харківська обл.) - веб-музей «Голокост: трагедія людства очима митців».

 

ШКОЛЯРІ

У номінації «Наукове дослідження»:

ІІІ місце

Аліна Різник (10 клас, Коврай, Черкаська обл.) - «Політика радянської влади щодо євреїв в епоху сталінізму»; Ірина Омелян (10 клас, Коврай, Черкаська обл.) - «Війна очима дітей: село Коврай в роки окупації»; Віталій Гусєв (10 клас, Новогродівка, Донецька обл.) - «Маріупольський «Бабин Яр»: маловідомі сторінки історії Голокосту, висвітлені через спогади очевидців»; Олександра Савченко (11 клас, Кам’янське, Дніпропетровська обл.) - «Права дитини в гетто»; Едуард Котенджи (10 клас, Бахмут, Донецька обл.) - «Пропаганда як зброя тоталітарних, авторитарних режимів для виправдання геноциду і воєнної агресії: від геббельсівських до сучасних практик»; Сергій Спінжар (11 клас, Полтава) - «Єврейський опір політиці нацизму на Полтавщині в період Голокосту»; Аріна Шаменко (11 клас, м. Київ) - «Бабин Яр: історико-культурний феномен трагедії».

ІІ місце

Анастасія Протченко (11 клас, Кривий Ріг) - «Євреї Криворіжжя: можливості порятунку в роки Голокосту»; Світлана Гордієнко (10 клас, Новогродівка, Донецька обл.) - «Участь єврейського народу у Русі Опору в Західному Донбасі»; Софія Лиско (10 клас, Запоріжжя) - «”Спілка німецьких дівчат”» як зразок тоталітарної пропаганди серед німецької молоді (1933–1939)»; Уляна Болехан (11 клас, Міжгірський район, Закарпатська обл.) - «Геноцид євреїв та ромів на теренах Закарпаття»; Ганна Коваленко (11 клас, Миколаїв) - «Роми Миколаївщинив роки німецько-румунської окупації 1941–1944 рр.»; Євген Лугініч (11 клас, Сокиряни, Чернівецька обл.) - «Єврейське гетто в Сокирянах»; Ольга Мазур (9 клас, Шаргород, Вінницька обл.) - «Життя після смерті (спроба реконструкції другої частини щоденника Анни Франк, який ніколи не був написаний)».

І місце

Микола Ілащук (11 клас, Чернівці) - «Відображення у свідченнях очевидців життя єврейських дітей Чернівців у період Голокосту»; Юлія Павлова (11 клас, Полтава) - «Декларація Стокгольмського форуму (2005 р.): європейський досвід збереження пам’яті про Голокост»; Христина Яковенко (10 клас, Херсон) - «Доля дитини через призму любові до батька під час Другої світової війни та сучасності».

У номінації «Мультимедійний проект» І місце здобув Владислав Прокопчук (10 клас, Кривий Ріг) - «Електронний посібник для початківців, вивчаючих історію Голокосту».

У номінації «Творча робота»:

ІІ місце – Аліна Павлиш (9 клас, Кривий Ріг) - «Спільний біль об’єднує»; Катерина Фесенко (9 клас, Лисичанськ, Луганська обл.) - «Крила міцного і благородного духу»; Катерина Бондаренко (8 клас, Ніжинський р-н, Чернігівська обл.) «Я хочу силу, силу оспівать – безсмертну силу твого духу»;

І місце – Єрік Мельник (10 клас, Чигиринський р-н, Черкаська обл.) - Скульптура "Праведниця"; Андрій Супрунюк (9 клас, Ніжинський р-н, Чернігівська обл.) - «Не прожите життя, не пройдені дороги»; Вікторія Музика (11 клас, , Ніжинський р-н, Чернігівська обл.) - «Жіноча доля – вишитий рушник»; Поліна Торубарова (8 клас, Куп’янськ, Харківська обл.) - «Бабини Яри» України: мовчазна сповідь Дробицького Яру…»; Вікторія Овдієнко (11 клас, Лубни, Полтавська обл.) - «Свіча горить на спомин тих життів»; Даря Блохіна (11 клас, Запоріжжя) - «Повість про невідомого біженця»; Катерина Беднарик (9 клас, Одеса) - «Від трагедії до свободи і добра, заради щастя майбутніх поколінь. Януш Корчак»; Анастасія Ліннік (11 клас, Сєверодонецьк, Луганська обл.) - «Діти і війна: осмислення уроків історії».

СТУДЕНТИ

Номінація «Наукова робота»:

ІІІ місце – Андрій Магалецький (Житомир) – «Міф про Велику вітчизняну війну»; Павло Худіш (Ужгород) – «Знехтувані: закарпатські євреї»;

ІІ місце – Юрій Славік (Ужгород) – «Антиєврейська політика Угорщини»; Катерина Цимбалюк (Житомир) «Антисемітизм як інструмент пропаганди»;

І місцеМарина Наконечна (Київ) «Використання схованок в умовах Голокосту».

Номінація «Творча робота»:

ІІІ місце – Вікторія Наливайко з есе «Дерево пам’яті» (Петриківка, Дніпропетровська обл.); ІІ місце – Кирило Бойко (Дніпро) з малюнком «Аушвіц», Ренат Танчик (Дніпро) з малюнком «Шлях в майбутне»; І місцеСвітлана Предко (Дніпро) з графікою «Життя триває» і Анастасія Прищенко з віршем «Ангелы мира».