14 квітня пройшов історичний вебінар для вчителів, організований Українським інститутом вивчення Голокосту «Ткума» та Українським освітянським видавничим центр «Оріон» (м. Київ) на тему: «МЕТОДИКА: ЗРУЧНА ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ І ЦІКАВА ДЛЯ УЧНІВ».
До участі у вебінарі у якості спікерів було запрошено провідних українських освітян:
-Олена Бурлака, заслужений вчитель України, співавтор підручників історії для 5-7 класів, переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2016» у номінації «Історія», лауреат обласної премії ім. О. Захаренка, учитель історії, заступник директора з НВР Городищенського економічного ліцею Городищенської районної ради Черкаської області, (Черкаська область);
-Ірина Піскарьова, учитель-методист, співавтор підручників історії для 5-7 класів, керівник освітніх програм Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» (м. Дніпро)
-Віталій Дрібниця, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, переможець Київського обласного етапу та дипломант Фіналу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-1998» у номінації «Історія», співавтор підручників історії для 7-8 класів, викладач-методист КЗВО КОР «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний коледж» (м. Біла Церква).
Модерував захід д-р Ігор Щупак, Заслужений працівник освіти України, директор Інституту «Ткума», Музею «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні».
На прикладі окремих фрагментів нових авторських підручників з всесвітньої історії лектори представили ті методичні прийоми, які можна використовувати задля зацікавлення учнів історією та мотивувати їх вивчати цей предмет. Спікери підкреслили, що у цьому процесі особливо важливим є комплексний підхід, адже історія – це не лише підручник, але й усе, що нас оточує. Ми користуємось винаходами, які були створені тисячі років тому, живемо у містах і селищах, заснованих ще в епоху Середньовіччя тощо. Тому для вчителя важливо відкривати учням цей світ та показувати зв’язок історії із сьогоденням. При вивченні теми історії Голокосту та Другої світової війни актуальним є, зокрема, використання родинних спогадів.
Не менш важливим є розвиток критичного мислення у дітей. Для цього вчитель використовує на уроках історії різноманітні документи та дає різні точки зору на окрему проблему. Повноцінним джерелом інформації слугують й історичні карти.
Окрему увагу під час вебінару було приділено питанню використання різних засобів візуалізації, таблиць і схем на уроках історії – особливо під час вивчення тем, пов’язаних з історією Другої світової війни та Голокосту.
Запис ефіру можна переглянути за посиланням.
http://tkuma.dp.ua/ua/obrazovanie/proekti-dlya-uchiteley/2912-istorichnij-vebinar-metodika-zruchna-dlya-vchiteliv-i-tsikava-dlya-uchniv#sigProIde781d9a4c8