УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ІНСТИТУТУ «ТКУМА» ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ЩОРІЧНА НАУКОВА КОНФЕРЕНЦІЯ НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРИЧНОЇ КОМІСІЇ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

«МАРАФОНИ ПАМ'ЯТІ» З ІСТОРІЇ ГОЛОКОСТУ ДЛЯ МОЛОДІ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ, СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ ТА ВЧИТЕЛІВ «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ МІЖРЕЛІГІЙНИЙ МОЛОДІЖНИЙ СЕМІНАР «КОВЧЕГ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ВЧИТЕЛІВ У ЯД ВАШЕМ (ЄРУСАЛИМ, ІЗРАЇЛЬ)

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ВИДАНЬ ІНСТИТУТУ «ТКУМА» СПІЛЬНО З МІНІСТЕРСТВОМ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ХVІІІ МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ, ВЧИТЕЛІВ, СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

Міністерство освіти і науки України
Український інститут вивчення Голокосту «Ткума» 
оголошують

ХVІІІ МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ, ВЧИТЕЛІВ, СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ
«УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

МЕТА КОНКУРСУ:
залучення вчителів, школярів, студентів та аспірантів до вивчення, дослідження, викладання новітньої історії, засвоєння важливості уроків історії війни та Голокосту й усвідомлення цих уроків для розуміння проблем сучасного розвитку суспільства, необхідності формування атмосфери гуманізму й толерантності.

УЧАСНИКИ КОНКУРСУ:
Учасниками конкурсу можуть бути представники України та інших країн:
- учні 8–11 класів шкіл, гімназій, ліцеїв;
- вчителі загальноосвітніх навчальних закладів;
- класні керівники та організатори виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів;
- студенти та аспіранти.

Строки проведення: березень – жовтень 2021 р.
Термін подачі заявки та роботи – до 15 липня 2021 р.
Підведення підсумків, нагородження переможців та лауреатів конкурсу – 04–06 жовтня 2021 р.

НА КОНКУРС ПРИЙМАЮТЬСЯ:
1. науково-дослідницькі роботи з історії, літератури, філософії, соціології, політології й інших гуманітарних і суспільних дисциплін;
2. пошукові роботи (інтерв’ю, дослідження на краєзнавчих чи сімейних матеріалах тощо);
3. творчі роботи (есе, оповідання, вірші, малюнки, документальні і документально-публіцистичні фільми, анімаційні фільми, мультимедійні роботи та інші твори);
4. методичні розробки вчителів.

ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КОНКУРСНИХ РОБІТ:

1. Бабин Яр: трагічний міжнаціональний простір.
2. Бабин Яр: вбивство, байдужість, рятування.
3. Бабин Яр як місце меморіалізації. Історія і сучасність.
4. Бабин Яр часів СРСР. Місце спільної пам’яті та спротиву тоталітаризму.
5. Бабин Яр та збереження єврейської ідентичності.
6. Вірменський геноцид 1915–1923 рр. та його історичні уроки.
7. Міжетнічна політика УНР та реакція на неї етнічних груп.
8. Переваги та недоліки національної політики гетьмана П. Скоропадського.
9. Бабин Яр – історія та історичні уроки.
10. «Бабини яри» України – місця масового знищення євреїв.
11. Уроки Другої світової війни – попередження людству.
12. Історичне значення Перемоги над нацизмом.
13. «Після Освенциму не може бути поезії» (Т. Адорно).
14. Стокгольмський Форум 2000 р. з вшанування трагедії Голокосту.
15. Український народ у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
16. Діти і війна: осмислення уроків історії (філософський, етичний, моральний, теологічний підходи).
17. Геноциди ХХ ст. та їх нищівний вплив на розвиток людства.
18. Природа геноцидів проти народів: уроки ХХ ст. та їх наслідки у ХХІ ст.
19. «Єврейське питання» у національній політиці більшовиків / українських урядів / білогвардійців у часи Української революції.
20. Операція «Вісла» та її вплив на формування української громади Польщі у другій половині ХХ ст.
21. Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу.
22. Маловідомі голоди 1920-тих років.
23. Масовий голод 1946–1947 рр.
24. Знищення народів за етнічною ознакою: філософський, психологічний та історичний аспекти.
25. Голокост на території України, Білорусі, Молдови, Росії.
26. Нацистська політика знищення ромів (циган) під час Другої світової війни.
27. Український націоналізм та «єврейське питання» під час Голокосту.
28. Депортація кримських татар.
29. Радянська політика замовчування Голокосту.
30. «Нацистська машина знищення»: механізми дії та протидії геноциду.
31. Україна під впливом подвійного терору нацистської Німеччини та сталінського режиму.
32. Українці – Праведники народів світу.
33. Роль духовних лідерів українців та інших народів у критичні періоди випробувань.
34. Міжнаціональна допомога у часи трагічних випробувань Другої світової війни.
35. Сучасне українське суспільство та уроки Голокосту (психологічний, соціальний аспекти).
36. Міжрелігійна толерантність як вияв морального та духовного вибору.
37. Міжнародний досвід відповідальності за заперечення фактів геноцидів в історії.
38. Діяльність сучасних міжнародних організацій, державних установ та громадських організацій України щодо збереження пам’яті про Голокост та попередження геноцидів у майбутньому.
39. Історичні уроки Голокосту та сучасні проблеми толерантності.
40. Пропаганда як зброя тоталітарних, авторитарних режимів для виправдання геноциду та військової агресії: від геббельсівських до сучасних зразків.
41. Проблеми вивчення історії Другої світової війни та Голокосту за умов сучасної війни проти України.

 Детальніше з умовами участі можна ознайомитися в Положенні про конкурс за посиланням.