Фінал XIII Міжнародного конкурсу учнів, студентів та вчителів «Уроки війни і Голокосту – уроки толерантності»
Протягом 23-25 вересня у Києві проходив Фінал XIII Міжнародного конкурсу творчих робіт "Уроки війни і Голокосту - уроки толерантності", який є постійним проектом Українського інституту вивчення Голокосту "Ткума". Цього року конкурс був присвячений 75-й річниці трагедії Бабиного Яру та відбувався одночасно з низкою масштабних заходів, підготовлених UJE, Інститутом "Ткума", Музеєм Голокосту, іншими провідними освітніми та науковими установами України.
Свої роботи на конкурс надіслали вчителі та школярі практично з усієї України, у тому числі, з Луганської обл. і Криму, а також із сусідньої Білорусі. Фіналістами цього року стали 24 вчителі - причому не лише історії, а й української мови, літератури, права, - та 29 школярів.
За результатами захисту місця розподілилися наступним чином:
ВЧИТЕЛІ
У номінації «Педагогічна майстерність»:
ІІІ місце –
Анжела Карімова (Чернівці) з роботою «Діти війна: осмислення уроків історії»; Оксана Гривняк (Львів) – «Місця злочинів тоталітарних режимів у Львові»; Людмила Різник (Черкаська обл.) - освітня програма в музеї «Пам’ять. Факультативний авторський курс з медіа-освітнім компонентом для учнів 10–11 класів»; Тетяна Рубан (Чернігівська обл.) – «Наша біль і наша гордість); Вікторія Каркач, Олена Москаленко (Полтава) – план-конспект бінарного уроку «Голокост як трагічна сторінка в історії людства та його відображення у поезії Пауля Целана «Фуга смерті» у рамках навчального проекту «Трагічні сторінки Другої світової війни»»; Ольга Кучер (Севастополь) – "Історичні уроки Голокосту та сучасні проблеми толерантності"; Олександр Вдовін (Луганська обл.) - «Окупаційний режим та Рух Опору на окупованих територіях. Голокост».
ІІ місце –
Юрій Бурдинський (Шаргород, Вінницька обл.) - «Бабин Яр у спогадах тих, хто вижив»; Наталія Герасим (Чернівці) - «Використання відео свідчень у викладанні історії у школі»; Світлана Посмітна (Полтава) - «Бабин Яр: без права забуття»; Лілія Волонюк (Тернопільська обл.) - «Пошуковий історичний веб-квест «Трагічна доля єврейського народу. Масштаби і наслідки Голокосту на території Лановеччини»; Любов Тягло (Дніпро) - «Професійна етика медика (на прикладі діяльності медичних працівників під час Другої світової війни)»; Наталя Діордієва (Запоріжжя) - Методична розробка уроку з курсу «Людина і світ» «Стереотипи та упередження»; Євген Перепьолкін - «Правди нам тієї ніколи не забути, відгомін років тих не можна не почути».
І місце –
Любов Андрієвська (Полтавська обл.) - "Трагедія «Бабиних Ярів" – трагедія планетарного масштабу»; Максим Боровик (Мінськ, Білорусь) - «Жіночі голоси війни…(сценарій літературно-музичної композиції за мотивами книги Світлани Алексієвич «У війни не жіноче обличчя» для учнів старших класів»; Марина Курин (Закарпатська обл.) - «Людської пам’яті мости…»; Євген Мазур (Херсонська обл.) - «Театралізоване дійство для учнів старшого шкільного віку «Смертний Яр»; Людмила Хорькова (Дніпропетровська обл.) - освітня сесія «Праведники та Байстендерс: перемога Добра»; Тетяна Черненко (Чернігівська обл.) - «Дослідження проблем Голокосту на основі аналізу текстових і візуальних джерел інформації»;
У номінації «Мультимедійні технології»:
ІІ місце – Олександр Конончук (Рівне) - мультимедійна презентація «Сосонки – Рівненський «Бабин Яр»».
І місце – Олег Рудий (м. Хмельницький) - електронний посібник «Словник Голокосту»; Тетяна Саяпіна (Харківська обл.) - веб-музей «Голокост: трагедія людства очима митців».
ШКОЛЯРІ
У номінації «Наукове дослідження»:
ІІІ місце –
Аліна Різник (10 клас, Коврай, Черкаська обл.) - «Політика радянської влади щодо євреїв в епоху сталінізму»; Ірина Омелян (10 клас, Коврай, Черкаська обл.) - «Війна очима дітей: село Коврай в роки окупації»; Віталій Гусєв (10 клас, Новогродівка, Донецька обл.) - «Маріупольський «Бабин Яр»: маловідомі сторінки історії Голокосту, висвітлені через спогади очевидців»; Олександра Савченко (11 клас, Кам’янське, Дніпропетровська обл.) - «Права дитини в гетто»; Едуард Котенджи (10 клас, Бахмут, Донецька обл.) - «Пропаганда як зброя тоталітарних, авторитарних режимів для виправдання геноциду і воєнної агресії: від геббельсівських до сучасних практик»; Сергій Спінжар (11 клас, Полтава) - «Єврейський опір політиці нацизму на Полтавщині в період Голокосту»; Аріна Шаменко (11 клас, м. Київ) - «Бабин Яр: історико-культурний феномен трагедії».
ІІ місце –
Анастасія Протченко (11 клас, Кривий Ріг) - «Євреї Криворіжжя: можливості порятунку в роки Голокосту»; Світлана Гордієнко (10 клас, Новогродівка, Донецька обл.) - «Участь єврейського народу у Русі Опору в Західному Донбасі»; Софія Лиско (10 клас, Запоріжжя) - «”Спілка німецьких дівчат”» як зразок тоталітарної пропаганди серед німецької молоді (1933–1939)»; Уляна Болехан (11 клас, Міжгірський район, Закарпатська обл.) - «Геноцид євреїв та ромів на теренах Закарпаття»; Ганна Коваленко (11 клас, Миколаїв) - «Роми Миколаївщинив роки німецько-румунської окупації 1941–1944 рр.»; Євген Лугініч (11 клас, Сокиряни, Чернівецька обл.) - «Єврейське гетто в Сокирянах»; Ольга Мазур (9 клас, Шаргород, Вінницька обл.) - «Життя після смерті (спроба реконструкції другої частини щоденника Анни Франк, який ніколи не був написаний)».
І місце –
Микола Ілащук (11 клас, Чернівці) - «Відображення у свідченнях очевидців життя єврейських дітей Чернівців у період Голокосту»; Юлія Павлова (11 клас, Полтава) - «Декларація Стокгольмського форуму (2005 р.): європейський досвід збереження пам’яті про Голокост»; Христина Яковенко (10 клас, Херсон) - «Доля дитини через призму любові до батька під час Другої світової війни та сучасності».
У номінації «Мультимедійний проект» І місце здобув Владислав Прокопчук (10 клас, Кривий Ріг) - «Електронний посібник для початківців, вивчаючих історію Голокосту».
У номінації «Творча робота»:
ІІ місце – Аліна Павлиш (9 клас, Кривий Ріг) - «Спільний біль об’єднує»; Катерина Фесенко (9 клас, Лисичанськ, Луганська обл.) - «Крила міцного і благородного духу»; Катерина Бондаренко (8 клас, Ніжинський р-н, Чернігівська обл.) «Я хочу силу, силу оспівать – безсмертну силу твого духу»;
І місце – Єрік Мельник (10 клас, Чигиринський р-н, Черкаська обл.) - Скульптура "Праведниця"; Андрій Супрунюк (9 клас, Ніжинський р-н, Чернігівська обл.) - «Не прожите життя, не пройдені дороги»; Вікторія Музика (11 клас, , Ніжинський р-н, Чернігівська обл.) - «Жіноча доля – вишитий рушник»; Поліна Торубарова (8 клас, Куп’янськ, Харківська обл.) - «Бабини Яри» України: мовчазна сповідь Дробицького Яру…»; Вікторія Овдієнко (11 клас, Лубни, Полтавська обл.) - «Свіча горить на спомин тих життів»; Дар’я Блохіна (11 клас, Запоріжжя) - «Повість про невідомого біженця»; Катерина Беднарик (9 клас, Одеса) - «Від трагедії до свободи і добра, заради щастя майбутніх поколінь. Януш Корчак»; Анастасія Ліннік (11 клас, Сєверодонецьк, Луганська обл.) - «Діти і війна: осмислення уроків історії».
СТУДЕНТИ
Номінація «Наукова робота»:
ІІІ місце – Андрій Магалецький (Житомир) – «Міф про Велику вітчизняну війну»; Павло Худіш (Ужгород) – «Знехтувані: закарпатські євреї»;
ІІ місце – Юрій Славік (Ужгород) – «Антиєврейська політика Угорщини»; Катерина Цимбалюк (Житомир) «Антисемітизм як інструмент пропаганди»;
І місце – Марина Наконечна (Київ) «Використання схованок в умовах Голокосту».
Номінація «Творча робота»:
ІІІ місце – Вікторія Наливайко з есе «Дерево пам’яті» (Петриківка, Дніпропетровська обл.); ІІ місце – Кирило Бойко (Дніпро) з малюнком «Аушвіц», Ренат Танчик (Дніпро) з малюнком «Шлях в майбутне»; І місце – Світлана Предко (Дніпро) з графікою «Життя триває» і Анастасія Прищенко з віршем «Ангелы мира».
https://tkuma.dp.ua/ua/obrazovanie/konkurs-rabot/1199-final-xiii-mizhnarodnogo-konkursu-tvorchikh-robit-uroki-vijni-i-golokostu-uroki-tolerantnosti#sigProId9845af2ab8