Образовательные проекты
Институт «Ткума» имеет большой опыт организации и проведения образовательной работы с учащимися, студентами, учителями школ. Совместно с Министерством образования и науки Украины, областными институтами последипломного педагогического образования организована система семинаров на курсах повышения квалификации учителей.
Уникальным является опыт «Ткумы» по созданию учебников. Школьные учебники по истории, созданные сотрудниками «Ткумы», победили на Всеукраинском государственных конкурсах и изданы тиражами в сотни тысяч экземпляров; по ним учится каждый четвертый школьник Украины.
Плодотворным является сотрудничество Украинского института изучения Холокоста «Ткума» и регионального отделения Малой академии наук. На базе Института проводятся зимние сессии МАН, стали традиционными летние студии МАН, которые проводит Институт «Ткума» и Музей «Память еврейского народа и Холокост в Украине», в ходе которых школьники имеют возможность работать с фондами музея, получать консультации научных сотрудников Института и Музея, встречаться с ведущими украинскими и зарубежными учеными.
- Информация о материале
14-20 вересня у м. Освенцим (Польща) відбувся міжнаціональний семінар для молоді «Спогади про Освенцим і Голокост», організований Центром зустрічей молоді в Освенцимі та Українським інститутом вивчення Голокосту «Ткума». Учасники з України, Польщі та Німеччини протягом тижня обговорювали проблеми пам’яті про Голокост. Насичена програма семінару включала екскурсії по таборах смерті Аушвіц і Біркенау, воркшопи, лекції, круглі столи та дискусії. Важливою частиною програми стали презентації національної пам’яті про Голокост від кожної групи учасників.
- Информация о материале
17-19 вересня д-р Ігор Щупак, директор Інституту «Ткума» та Музею «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні», на запрошення Чернівецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відвідав м. Чернівці. Професійна команда на чолі з методистом з історії та правознавства Василем Федораком організували ряд навчальних заходів для вчителів та студентів (лекції та семінари).
- Информация о материале
З 26 по 31 серпня близько 100 студентів з різних куточків України та близького зарубіжжя зібралися разом, щоб провести п'ять незабутніх днів у літньому таборі, що його щорічно організовує молодіжна організація «Гілель».
Місцем зустрічі цього року стало мальовниче село Маньківка, розташоване в Уманському районі Київської області. Атмосфера справжнього українського села та чудові краєвиди налаштовували на активний відпочинок й інтелектуальний розвиток. Тут знайшлося місце і заняттям з єврейської історії та традицій, і зустрічам з цікавими гостями, і роботі в творчих майстернях, і веселим вечірнім заходам.
- Информация о материале
З часом наше сприйняття історії змінюється. Стають відомими нові факти, руйнуються або навпаки створюються міти. «Переписувати історію – це наш єдиний обов’язок перед нею», – ці слова приписують Оскару Уайльду. Не всі історики погоджуються з цим. Можливо, ідея письменника полягає у тому, щоби переписувати історію відповідно до сучасних реалій та фактів. Досить лаконічно з цього приводу висловився д-р Георгій Касьянов, завідувач відділом новітньої історії НАНУ: «Переписування історії загалом відбувається з трьох причин: через ідеологічну кон’юнктуру, через якісні зміни в історіографії та через елементарну зміну поглядів конкретного дослідника. Перший варіант може мати формальний зв'язок з наукою, зберігаючи ті чи інші атрибути наукового дослідження, але насправді належить винятково до сфери ідеології та політики. Другий та третій є рушіями історіографії як наукової дисципліни».
- Информация о материале
14 липня – 8 серпня в центрі Центр міської історії (м. Львів) пройшла літня школа «Єврейська історія та багатоетнічне минуле: дискусії та підходи до вивчення суспільства, культури та спадщини у Центральній та Східній Європі». Учасниками школи стали 18 молодих вчених, що були відібрані на конкурсній основі напередодні, серед них – д-рОлександра Леонова, науковий співробітник Інституту «Ткума».
Школа має на меті привернути увагу молодих дослідників до багатоетнічного минулого України. Школа фокусувалася на єврейській історії та культурі України і загалом Центрально-Східної Європи, проте пропонувала більш комплексний підхід, представляючи різні національні, соціальні та індивідуальні перспективи. Такий підхід має на меті стимулювати істориківдо впровадження міждисциплінарних підходів та багатовимірних аспектів до вивчення суспільств, які в минулому мали багатоетнічну та багатокультурну складову, заохочувати до впровадження нових контекстів в дослідженнях історії України.