6–7 лютого на базі історичного факультету Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара пройшов ІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України з історичних дисциплін.
Цього року Український інститут вивчення Голокосту «Ткума» виступив партнером проведення конкурсу. Участьу роботі комісії з оцінки захисту робіт у секціях «Історія України» та «Історичне краєзнавство» взяли участь директор інституту д-р Ігор Щупак та науковий співробітник магістр Денис Шаталов.
У своєму вітальному слові д-р Щупак наголосив на необхідності вивчення трагічних подій ХХ сторіччя як основи для формування толерантності у сучасному суспільстві. Директор інституту розповів учням та їх науковим керівникам про перспективи співпраці юних дослідників з Інститутом, зокрема про можливість взяти участь у всеукраїнських та міжнародних семінарах і конкурсах. Окрім того, Інститут «Ткума» планує видання збірника кращих робіт.
Денис Шаталов поділився своїми враженнями від цьогорічного конкурсу: «Захист робіт відбувався у секціях «Історія України», «Історичне краєзнавство», «Всесвітня історія», «Етнологія» та «Археологія». Загалом було представлено 77 робіт. Для своїх наукових розвідок учні обрали найрізноманітнішу тематику, однак, помітно, що великою увагою користуються теми Другої світової війни та Голокосту. Зокрема, у секції«Історія України» з 23 робіт дві стосувалися проблем Другої світової війни, дві – проблем Голокосту та одна – проблем єврейської історії ХІХ – початку ХХ ст. У секції «Історичне краєзнавство» з 27 робіт вісім стосувалися проблем Другої світової війни, дві – Голокосту, та одна – антиєврейського погрому 1905 р. У секції «Всесвітня історія» з 16 робіт одна була присвячена війні, одна – Голокосту, три – проблемам історії єврейського народу, а також одна – геноциду вірмен.
Крім кількісних показників варто відзначити також якісний рівень робіт зазначеної тематики. Так, у секції «Всесвітня історія» перше місце зайняла Єлизавета Бордунова з роботою «Свято Хануки як фактор збереження національної ідентичності»; у секції «Історія України» переможцем ставД. Дунда з роботою «Єврейські землеробські колонії на Півдні України в ХІХ-поч. ХХ ст.», друге місце посіла А. Погоріла – «Єврейські діти Дніпропетровська під час Голокосту», третє – К. Гусєва – «Нацистська машина знищення євреїв на території України під час Голокосту». У працяхпризерів помітні посилання на напрацювання Інституту».
http://tkuma.dp.ua/ru/obrazovanie/proekty-dlya-uchenikov-i-studentov/534-na-zakhisti-robit-man-uchni-predstavili-roboti-z-istoriji-golokostu-ru-ru-1#sigProIde6bcbe48eb