Фінал XVII Міжнародного Конкурсу творчих робіт учнів, студентів, аспірантів та вчителів «Уроки війни та Голокосту – уроки толерантності», який проходив у Дніпрі протягом 29 вересня – 01 жовтня, завершено! 50 фіналістів з усієї України, захисти онлайн та офлайн, із дотримання усіх необхідних на період карантину санітарних вимог, педагогічний семінар для вчителів, інтерактивні заняття для школярів, презентація документального фільму «Калініндорф», екскурсії Музеєм «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні» і Міжнародним гуманітарно-педагогічним інститутом «Бейт-Хана» – дійсно, на учасників, членів журі та організаторів чекали три дні надзвичайно плідної та цікавої роботи.

Оцінювання конкурсних робіт учасників здійснювало поважне журі у складі головного спеціаліста Відділ змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин МОН України Раїси Євтушенко, завідувачки навчально-методичної лабораторії соціально-гуманітарних дисциплін Дніпровської академії неперервної освіти Людмили Базилевської, заступника директора Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» д-ра Єгора Врадія, доцента кафедри журналістики ЗНТУ д-ра Наталії Островської, керівника освітнього відділу Інституту «Ткума» Ірини Піскарьової, д-ра Ігоря Щупака.

Щиро дякуємо усім, хто був з нами, та, звичайно – вітаємо переможців!

Студенти

3 місце:

Катерина Зоураб, Анастасія Ішу, Станіслав Супрун, Богдан Ломака (Полтава) – квест-екскурсія «Єврейська Полтава»

Владислава Павлівська (Харків) – комп’ютерний Телеграм бот «Факти про Голокост»

2 місце:

Яна Костригіна (Дніпро) – картина «Фатальні роки»

Тетяна Шмалько (Дніпро) – картина «По той бік дроту квітне весна»

1 місце:

Софія Нестеренко, Дар’я Мерзла (Дніпро) – картина «Кров і сльози в металі і камені»

Вчителі:

3 місце:

Євген Ашортія (Харків) – «Цифрові відзнаки (бейджи) як елемент формувального оцінювання у рамках вивчення історії Другої світової війни, факультативу «Історія Голокосту»»

Тетяна Ланевська (Харківська обл.) – «Самотні у натовпі: жива історія Голокосту»

Сергій Фонталін (Суми) – творча робота «Погляд у майбутнє»

2 місце:

Оксана Гривняк (Львів) – «Родинні історії Другої світової війни»

1 місце:

Олександра Бикова (Кропивницький) – методична розробка настільної навчальної гри «Картотека тисячоліття» за книгою Петровського Штерна і Магочія «Євреї та українці: тисячоліття співіснування»

Учні:

3 місце:

Наталія Якіна (Луганська обл.) – пошуково-дослідницька робота «Хто не знав випробувань – той не вміє зрозуміти інших»

Михайло Міняйло(Біла Церква, Київська обл.) – вірш «У світлі фар далекосхідного експреса», присвячений депортації кримських татар

2 місце:

Владислава Кизимова (Одеса) – анімаційна стрічка «Одеська Анна Франк – Люся Каліка. 820 днів підземелля»

Надія Полтавець (Дніпро) – літературно-мистецька збірка «Геулла» («Визволення»)

1 місце:

Віталій Гайт (Дніпропетровська обл.) – наукове дослідження «Голокост за межами Європи: геноцид у Північній Африці».

Диплом за найкращу творчу роботу:

Студент Володимир Перейма (Тернопіль) – Без коріння саду не цвісти (графіка);

Диплом за новий формат творчої роботи:

Студентка Катерина Кас'янова (Дніпро) – Сила добра (випалювання на дереві);

Диплом за оригінальне втілення творчої ідеї:

Студент Максим Масенко (Дніпро) – Діти перш за все (художньо-історичний альбом);

Диплом за оригінальне втілення творчої ідеї:

Вчителі Ірина Матковська, Світлана Ярошенко (Вінниця) – «Модерністське зображення трагедії Голокосту у творі "Фуга смерті" Пауля Целана» (урок історії та зарубіжної літератури);

Диплом за оригінальне втілення творчої ідеї:

Учениця Вікторія Француз (Чернігівська обл.) –

Дві роботи:

1. Ехо минулого (художня робота)

2. Дорога в нікуди (вірш)

Диплом за оригінальне втілення творчої ідеї:

Учениця Катерина Сидорчук (Полтавська обл.) – «Танго смерті – це болю відлуння» (кольорова графіка);

Диплом за введення до наукового обігу нових історичних джерел:

Учениця Каріна Болдін (Вінницька обл.) – «Євреї Самгородчини в нацистській окупації» (науково-дослідницька робота)

Під час Конкурсу ми оголосили, що найкращі роботи учасників Конкурсу будуть опубліковані у виданнях Інституту «Ткума», а фіналісти стануть учасниками наших освітніх та наукових програм. Тож далі буде!