27-29 вересня у Дніпрі проходив Фінал ювілейного, XV Міжнародного конкурсу творчих робіт учнів, студентів, аспірантів та вчителів «Уроки війни та Голокосту - уроки толерантності», організований Міністерством освіти і науки України і Українським інститутом вивчення Голокосту «Ткума».

Цього року на конкурс було надіслано більше 250 творчих робіт не тільки з усієї України (у тому числі, з Луганської та Донецької областей), а й із сусідніх країн – зокрема, до фіналу потрапила творча робота школяра з Молдови. А відбір та оцінювання конкурсних робіт учасників здійснює поважне журі у складі головного спеціаліста Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Раїси Євтушенко, професора, завідувачки кафедри методики навчання суспільних дисциплін та гендерної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, голови Всеукраїнської спілки вчителів історії та громадянської освіти (Київ) проф. Тетяни Ладиченко, доцента кафедри методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, директора Всеукраїнської спілки викладачів суспільних дисциплін та громадянської освіти д-ра Тамари Бакки, професора кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин Запорізького національного університету Олександра Давлєтова, філолога Наталі Островської, учителя-методиста, керівника освітнього відділу Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» Ірини Піскарьової, директора Інституту «Ткума» та Музею Голокосту д-ра Ігоря Щупака.

Серед тем робіт, які були захищені протягом першого дня, зокрема, такі: «Образи Другої світової війни та Голокосту у культурі коміксів» (Марина Нефьодова, Дніпро), «Економічний аспект Голокосту на прикладі Рівненщини» (Вікторія Зиль, Рівне), «Єврейські землеробські колонії на території Херсонської губернії» (Наталія Мошківська, Кривий Ріг), «Історичні аспекти формування міфу про Велику Вітчизняну війну» (Андрій Магалецький, Житомир) та інші, не менш цікаві, дослідження. 

Крім вчителів та студентів, крім вчителів, до захисту своїх перших наукових досліджень та творчих робіт – малюнків, віршів, есе – долучилися талановиті школярі зі всієї України.  Серед тем, які учні разом зі своїми науковими керівниками обрали для перших досліджень – «Міжнаціональна допомога у часи трагічних випробувань Другої світової війни», «Миропільський Бабин Яр», «Світло праведників моєї сім’ї”, «Мученики та жертви Кишинівського гетто», «Ода матері в часи Голодомору», «Танго над Уманською Ямою» та багато інших.