Протягом 27-29 вересня у Києві проходив Фінал XIV Міжнародного конкурсу творчих робіт школярів, студентів, аспірантів і вчителів «Уроки війни та Голокосту – уроки толерантності», організований Українським інститут вивчення Голокосту «Ткума»  за підтримки Міністерства освіти і науки України.

Цього року на конкурс було надіслано 250 творчих робіт з усієї України, у тому числі, з Луганської обл. і Криму. Із них 56 робіт були визнані найкращими та обрані членами журі до участі у фіналі. Фіналістами цього року стали 12 студентів, 25 вчителів - причому не лише історії, а й української мови, літератури, права - та 25 школярів.

За результатами захисту місця розподілилися наступним чином:

СТУДЕНТИ

У номінації «Науково-дослідницькі роботи»:

ІІІ місце – Цимбалюк Катерина (Житомир) з роботою «Антисемітизм у сучасній Україні: міфи та реальність» та Чернявський Ерік (Херсон) з темою дослідження «Образ Голокосту у масовій культурі ІІ-пол. ХХ – поч. ХХІ ст.».

ІІ місце – Трусько Богдан «Діяльність вахманів з України у таборах смерті на території Польщі» (Дніпро), Ланевська Марія «Модель поведінки особистості в умовах Голокосту: психологія вибору» (Харків), Огерук Вікторія «Своерідність праведників світу у творах Р. Лігоцької «Дівчинка у червоному плащику» та Е.-Е Шмітта «Дитя Ноя»» (Івано-Франківськ).

І місце – Магалецький Андрій «Війна як спосіб відродження імперських амбіцій» (Житомир) та Скібчик Анна «Антисемітська пропаганда на шпальтах газети «Волинь» та журналу «Український хлібороб»: порівняльний аналіз» (Рівне).

У номінації «Творча майстерність»:

ІІІ місце – Клімов Володимир «Голокост: страшні сторінки трагедії (колекція буктрейлерів» (Полтава).

ІІ місце – Кравчук Анна-Марія «Після пульсу» (Львів), Водян Марина, Горбач Юлія «Вічна пам’ять у наших серцях» (Одеса), Предко Світлана «Хто рятує одну людину – той рятує світ» (Дніпро).

І місце – Яськів Тетяна, Кравчук Анна-Марія «Дівчинка в зеленому светрі» – мультиплікаційний фільм про маленьку єврейську дівчинку, яка переховувалась у Львові в період нацистської окупації (Львів)

ВЧИТЕЛІ

У номінації «Педагогічна майстерність»:

ІІІ місце – Амеліна Ольга «Навчальні диктанти для учнів 7-11 кл. на тему: «Уроки війни та Голокосту» (для учителів української мови та літератури)» (Одеса), Негматов Валерій, Кукуста Тетяна «Історико-філологічний вимір Голокосту (інтегрований урок з елементами проектої діяльності)» (Луганська обл. Сєвєродонецьк), Єсипенко Людмила, Черненко Тетяна «Війна з жіночим обличчям (фільм про жіночі долі війни, жінок з Ніжинщини)» (Чернігівська обл., Ніжинський р-н).

ІІ місце – Павлюк Ірина «Діти і війна: осмислення уроків історії. Загартовані війною» (Тернопільська обл.), Кучер Ольга «Теорія і практика формування ключових соціальних цінностей-толерантності та патріотизму – у сучасних умовах: філософський, етичний, психологічний, історичний та політичний аспекти» (Севастополь), Буланов Юрій «Тести до навчального посібника І. Щупака «Голокост в Україні: пошуки відповідей на питання історії» (Харківська обл.), Єсипенко Людмила «Виховний захід: «Історію не перепишеш, пам’ять не зітреш…»» (Чернігівська обл., Ніжинський р-н), Зіновчук Леся «Історична драматизація «Українці – Праведники народів світу»» (Житомирська обл.).

І місце – Пилипчук Тарас «Використання щоденників Івана Крутія як історико-краєзнавчого джерела для формування критичного мислення учнів під час вивчення теми «Друга світова війна» (Рівне)», Соловій Ярослава «План-конспект з української літератури для учнів 11 класу на тему: «Новела «Я (Романтика)». Проблема добра і зла, внутрішнього роздвоєння людини. Жорстокість і фанатизм головного героя»» (Запоріжжя), І місце – Мазур Марина, Мазур Євген «Розгорнутий план-конспект з курсу за вибором «Вчимося бути громадянами» на тему: «Участь місцевих жителів у вирішенні справ громади: толерантність і спілкування»» (Закарпаття), Карімова Анжела, Олена Майданик «Методична розробка музейного уроку-квесту з історії України в 11 кл. на тему «Наш край в роки Другої світової війни (1939–1945 рр.)»» (Чернівці), Гривняк Оксана «Методичні матеріали для проведення інтелектуально-динамічної гри-квесту «Львів мультикультурний»» (Львів), Дубок Тетяна «Єврейська історія Кропивницького (фільм)», (Знам’янка, Кіровоградська обл.).

У номінації «Науково-дослідницька робота»:

ІІ місце – Іванько Ганна «Євреї в УПА. Історія в іменах» (Жашківський р-н, Черкаська обл.).

І місце – Снегірьов Валерій «Наслідки Операції «Вісла» на Луганщині (двічі депортовані лемки)» (Лисичанськ, Луганська обл.).

У номінації «Мультимедійні технології навчання»:

ІІ місце – Москаленко Олена «Методична розробка веб-квесту «Трагедія Голокосту крізь призму мистецтва»» (Полтава).

І місце – Ткачук Юлія, Юренко-Слічна Наталя Веб-сайт «Катастрофа (ШОА) на Вінничині» (Вінниця), Рудий Олег «Електронний посібник «Віртуальна подорож концентраційними таборами»» (Хмельницький).

У номінації «Пошукове дослідження»:

ІІ місце – Ташкевич Людмила «У безодні нацистського пекла: регіональний аспект» (Асканія-Нова, Херсонська обл.).

УЧНІ

У номінації «Науково-дослідницька робота»:

ІІ місце – Ляшенко Олена «Щоб пам’ятали: комеморація у світовому кінематографі» (Куп’янськ Харківська обл.).

І місце – Котенджи Едуард «Регіональні ЗМІ Донеччини: їхня роль і місце у формуванні національно-державницької позиції жителів регіону на початку зародження сепаратистського руху» (Бахмут, Донецька обл.), Гуга Єлизавета «Він жертвує життям своїм для спасіння інших…» (Життя і служіння Феоктиста Смельницького) (Чернігівська обл., Ніжинський р-н), Лиско Софія «Молодіжна політика нацистів у сфері пропаганди та агітації на теренах Німеччини та окупованої території України: порівняльний аналіз» (Запоріжжя).

У номінації «Пошукове дослідження»:

ІІ місце – Мершинець Ірина «Чужого болю не буває… Праведник народів світу – Устинія Петренко» (Документальний фільм з елементами художньої драматизації) (Чернігівська обл., Ніжинський р-н); Перловська Дар’я ««Сторінки ненаписаного роману (Будинок Каневського. Історія сім’ї)»» (Лубни, Полтавська обл.), Товмач Вікторія «Пекучий біль бабиного літа» (Кривий Ріг, Дніпропетровська обл.).

І місце – Харітонова Діана «Чернівецький Темпль як відображення долі єврейської громади м.Чернівці»(Чернівці), Лук’яненко Світлана «Трагедія Голокосту очима єврейської дівчинки: спогади Дусі Школьник (Куперман)» (Луганська обл., Сєвєродонецьк), Слічна Ярослава, Ткачук Владислав ««Колір очей моєї мами?! Не пам’ятаю…» – Діти і війна: осмислення уроків історії» (Вінниця), Паньків Соломія «Світ, що згас…» (трагедія Голокосту в Підволочиську через призму долі Юрія Вайнберга) (Підволочиськ, Тернопільська обл.). 

У номінації «Мультимедійні технології навчання»:

ІІ місце – Злотар Катерина «Винищення єврейського населення на території Чернівецької області в часи Голокосту» (Чернівці).

І місце – Прокопчук Владислав «Електронний посібник «Єврейські сторінки історії Кривого Рогу»» (Кривий Ріг, Дніпропетровська обл.). 

У номінації «Художня майстерність»: 

ІІІ місце – Подтинченко Сергій «Розколота світлина єврейської родини – розстріляне життя єврейського народу» (Одеса).

ІІ місце – Гужва Надія «Друзі (Композиція за мотивами худ. фільму «Хлопчик в смугастій піжамі»)» (Дніпро), Дацюк Діана «Втрачені надії» (Червоноград, Львівська обл.).

І місце – Саламатін Олександр «Мое не наступившее завтра» (Мелітопольський р-н, Запорізька обл.), Сіробаба Валерія «Об’єднані пам’яттю» (Суми), Мельник Ерік – скульптура «Загублене дитинство» (Чигиринський р-н Черкаська обл.), Паршина Олександра – малюнки за однойменним посібником «Тропою пам’яті» (Одеса), Курява Марія «Живи…» (Полтава), Бондаренко Катерина «Забутий геноцид» (витинанка, присвячена трагедії ромів під час Другої світової війни) (Чернігівська обл., Ніжинський р-н), Соколюк Діана «Триптіх «Вікна»» (Доманівський р-н Херсонська обл.), Торубарова Поліна «Мірусина казка або Мій янгол – бабуся Єва» (Куп’янськ, Харківська обл.).