Захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН

03 лютого на базі історичного факультету Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара відбувся фінал ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт слухачів Дніпропетровського відділення Малої академії наук України, секція «Історія».

На відкритті учнів привітали декан історичного факультету ДНУ проф. Сергій Світленко, доцент кафедри історії України ДНУ д-р Світлана Каюк, директор комунального позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді» Дніпропетровської обласної ради» Наталя Тягло, директор Інституту "Ткума" і Музею "Пам'ять єврейського народу та Голокост в Україні" д-р Ігор Щупак. Від Інституту "Ткума" членами журі на секціях «Всесвітня історія» та «Історія України» цього разу були д-р Ігор Щупак і науковий співробітник д-р Олена Іщенко.

«Завдяки нашій співпраці, у рамках проекту "Ткуми" і Яд Вашем "Вивчення Голокосту для формування атмосфери толерантності", маємо можливість видавати друком збірки кращих наукових робіт учнів; організовувати подорожі та семінари по Україні тощо. – зазначив д-р Щупак. – Враження різні. З одного боку, діти - чудові, розумні, допитливі. Вони разом зі своїми науковими керівниками – вчителями історії – обрали чимало цікавих тем, наприклад - історія бронетанкової техніки; аналіз окупаційної преси; політика геноциду з боку нацистського режиму; трагедія ромського народу; внутрішні та зовнішні чинники створення Держави Ізраїль та інші. Але багато тем було обрано для дітей настільки широченних та всеохоплюючих, що для їх опрацювання потрібні величезні колективи дослідних інститутів з академіками та професорами. Для учнів варто брати більш вузькі, локальні теми, де дитина може взяти інтерв'ю у своїх дідусів чи сусідів, залучити місцевий краєзнавчий матеріал, родинну історію... Так, наприклад, як епізоди з історії чорносвитників села поблизу Дніпра, - матеріали цього дослідження ми можемо навіть залучити до експозиції нашого музею. Сподіваюсь, ситуація поліпшиться. А головне - маємо чудових дітей, небайдужих вчителів і батьків, і розумних, творчих наукових кураторів. - Шана і повага їм».