Освітні лекції для студентів і школярів Миколаївщини

23–24 березня директор Інституту «Ткума» і Музею «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні» д-р Ігор Щупак проводив лекційні інтерактивні заняття для студентів і школярів Миколаєва.

У Миколаївському державному університеті відбулась лекція, присвячена історії Другої світової війни та сучасній пам’яті про неї. На занятті були присутні не лише студенти – майбутні історики та педагоги, – а й викладачі та представники управлінського складу університету. Говорили про особливості виникнення та причини існування й дотепер у певних середовищах концепту «Велика Вітчизняна Війна», про формування історичних міфів та їх вплив сучасність. Заняття супроводжувалося демонстрацією кадрами хронік та фотографіями, які яскраво унаочнили матеріал, що викладався лектором. Лекція викликала неабияке зацікавлення і жваву дискусію серед присутніх, які активно обговорювали запропоновану й тему навіть після завершення заняття.

Наступного дня у миколаївській середній школі №19 д-р Ігор Щупак провів заняття для школярів 11 класів на тему: «Чому європейці вивчають Голокост?» Обговорювались питання про необхідність вивчення історії Голокосту у школах та збереження пам’яті про ті події, адже жертвами нацистської політики знищення стали 6 мільйонів євреїв з різних європейських країн, 1,5 мільйони з яких проживали на теренах України. Окрему увагу було приділено подвигу Праведників народів світу – людей, які, не зважаючи на ризик бути заарештованими чи вбитими, намагалися врятувати євреїв від загибелі.

Того ж дня відбувся урок для учнів 9 класу зі всесвітньої історії. Навчальною програмою передбачено вивчення теми, присвяченої історії США протягом 1877–1900 рр., тож основну увагу лектор зосередив на висвітленні етапів становлення індустріальної Америки у другій половині ХІХ ст. Використовуючи новий підручник д-ра Щупака, школярі вивчали нові терміни і поняття, такі як «корпорація», «синдикат», «індустріальна революція», «сегрегація» та ін. Заняття, побудоване з використання інтерактивних методів навчання, викликало чималий інтерес учнів.