Вчительський дискусійний клуб

12 листопада 2015р. у місті Запоріжжя відбулося чергове засідання Вчительського дискусійного клубу, організатором якого вже традиційно виступив Український інститут вивчення Голокосту «Ткума». Цього разу аудиторія, яка складалася з понад 50 учителів історії, методистів, викладачів вищих навчальних закладів міста, зосередилась на розгляді актуальної для шкільної історичної освіти теми «Демократичне суспільство та усвідомлення уроків війни і Голокосту».

У ході засідання керівник освітнього відділу Інституту «Ткума» Ірина Піскарьова презентувала можливості та досягнення Інституту та його партнерів у справі викладання історії Голокосту, міжнаціональних відносин в Україні, подій Другої світової війни тощо. Також вчителі ознайомилися з умовами участі у наступному, ХІІІ Міжнародному конкурсі творчих робіт школярів, студентів, вчителів історії «Уроки війни і Голокосту – уроки толерантності», організатором якого виступає Інститут «Ткума» за сприяння Міністерства освіти і науки України. Ірина Піскарьова підкреслила, що фінал ХІІІ Міжнародного конкурсу відбудеться 2016 р. у м. Києві та стане частиною цілої низки масштабних заходів, присвячених 75-им роковинам Трагедії Бабиного Яру.

Науковий співробітник наукового відділу Інституту «Ткума» Валентин Рибалка, познайомив учасників Вчительського дискусійного клубу із новими виданнями, підготовленими колективом Інституту «Ткума» та Музею Голокосту. Особливий інтерес у присутніх викликала збірка фотоматеріалів «Нацистський «Новий порядок» в містах України», яка стала приводом для дискусії щодо ролі фотоматеріалів у процесі вивчення та викладання історії Другої світової війни і Голокосту.

Єгор Врадій, науковий співробітник Інституту «Ткума», презентував доповідь на актуальну для кожного викладача історії тему – «Історичні міфи та їхня роль у формуванні демократичного суспільства», у якій продемонстрував механізми творення і функціонування історичних міфів у житті різних країн та способи, за допомогою яких міфи піддають деконструкції або консервації.

Підводячи підсумки засідання Ірина Олійник, методист Інформаційно-аналітичного методичного центру департаменту освіти і науки, молоді і спорту Запорізької міської ради відзначила, що Вчительський дискусійний клуб черговий раз продемонстрував свій потенціал у якості неформального майданчику для обміну думками педагогів з приводу актуальних проблем у сфері історичної освіти та висловила побажання, аби і у подальшому він функціонував, розширивши свої масштаби та залучивши до своїх засідань вчителів всієї Запорізької області.