УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ІНСТИТУТУ «ТКУМА» ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ЩОРІЧНА НАУКОВА КОНФЕРЕНЦІЯ НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРИЧНОЇ КОМІСІЇ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

«МАРАФОНИ ПАМ'ЯТІ» З ІСТОРІЇ ГОЛОКОСТУ ДЛЯ МОЛОДІ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ, СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ ТА ВЧИТЕЛІВ «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ МІЖРЕЛІГІЙНИЙ МОЛОДІЖНИЙ СЕМІНАР «КОВЧЕГ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ВЧИТЕЛІВ У ЯД ВАШЕМ (ЄРУСАЛИМ, ІЗРАЇЛЬ)

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ВИДАНЬ ІНСТИТУТУ «ТКУМА» СПІЛЬНО З МІНІСТЕРСТВОМ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Семінар для вчителів історії "Викладання історії Другої світової війни та Голокосту: сучасні виклики та можливості"

27 вересня у Міністерстві освіти і науки України відбувся Всеукраїнський семінар для вчителів історії "Викладання історії Другої світової війни та Голокосту: сучасні виклики та можливості", організований Українським інститутом вивчення Голокосту «Ткума» спільно з МОН.

У центрі уваги учасників семінару перебували нові програми з історії, у тому числі питання викладання історії Другої світової війни. Особливої ваги семінару надала участь у ньому заступника Міністра МОН України Павла Хобзея, головного спеціаліста МОН Раїси Євтушенко, проф. Тетяни Ладиченко, проф. Віктора Брехуненка та вчителів ыз усіх регіонів України – від Галичини до Донеччини, Луганщини і Криму.

Павло Хобзей, зокрема, зауважив важливість сучасної реформи освіти і наголосив на особливій ролі історичної освіти, яка формує націю. Його участь у семінарі – чергове свідчення відкритості МОН, намагання почути думки вчителів.

На семінарі було виголошено аргументи стосовно того, в якому класі викладати історію Другу світову війну. Директор Інституту «Ткума» і Музею Голокосту д-р Ігор Щупак підкреслив, що, з одного боку, варто викладати тему Другої світової війни в 10-му класі, бо:

«1) частина питань з програми для 10-го класу перенесена до 9-го класу, тож – вивільнився додатковий час;

2) на думку вчителів (зокрема – учасників семінару), розрив у викладанні передумов ІІ світової війни (у 10 класі) та її початку і подій (в 11-му) створює труднощі, необхідність повторення забутого учнями матеріалу;

3) якщо тема ІІ світової війни викладатиметься в 11-му класі, то на історію України залишається ще менше часу, і він випадає на квітень-травень, коли 11-класники готуються до ЗНО, тож надважливі питання історії України 1991-2017 рр. залишаються осторонь...

4) відповідно до сучасної методології, зокрема – концепції "Тридцятирічної війни" (див. тексти Т.Снайдера, Я.Грицака та ін.), логічно всі події 1914-1945 рр. розглядати в одному курсі (тобто зараз – 10-го класу);

5) головне: ІСТОРІЯ УЩІЛЬНЮЄТЬСЯ; Наполеонівським війнам у викладанні історії в середині ХХ століття приділялося менше уваги, ніж в ХІХ ст.; сьогодні все менше часу залишається на вивчення Другої світової, ніж ще 20-30 років тому, - бо відбуваються нові події, важливі і доленосні. Якщо ж Другу світову викладати в 11-му класі – залишиться менше часу на історію України від 1991-го до сьогодні. Як не зараз, то через певну кількість років все одно Друга світова перейде до 10-го класу, бо накопичуються події новітньої історії.

На семінарі висловились всі вчителі, і всі (крім одного) погодились з аргументами на користь викладання ДСВ у 10-му класі - бо мали аргументи і обговорювати їх!  - зазначив д-р Щупак. – А як то воно буде - побачимо. Дуже важливо й те, що П.Хобзей і Р.Євтушенко докладають зараз зусилля на повернення в навчальному плані "втрачених" годин на історію».