УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ІНСТИТУТУ «ТКУМА» ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ЩОРІЧНА НАУКОВА КОНФЕРЕНЦІЯ НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРИЧНОЇ КОМІСІЇ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

«МАРАФОНИ ПАМ'ЯТІ» З ІСТОРІЇ ГОЛОКОСТУ ДЛЯ МОЛОДІ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ, СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ ТА ВЧИТЕЛІВ «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ МІЖРЕЛІГІЙНИЙ МОЛОДІЖНИЙ СЕМІНАР «КОВЧЕГ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ВЧИТЕЛІВ У ЯД ВАШЕМ (ЄРУСАЛИМ, ІЗРАЇЛЬ)

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ВИДАНЬ ІНСТИТУТУ «ТКУМА» СПІЛЬНО З МІНІСТЕРСТВОМ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Міжнародний конкурс творчих робіт школярів та вчителів "Уроки війни та Голокосту - уроки толерантності" у 2016 р.

Український інститут вивчення Голокосту «Ткума»

за сприяння Міністерства освіти і науки України

оголошує

ХІІІ МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ

ШКОЛЯРІВ ТА ВЧИТЕЛІВ

«УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

(ДО 75-Ї РІЧНИЦІ ТРАГЕДІЇ БАБИНОГО ЯРУ)

Мета конкурсу:

Залучення вчителів та школярів до вивчення, дослідження, викладання новітньої історії, засвоєння важливості уроків історії війни та Голокосту та усвідомлення цих уроків для розуміння проблем сучасного розвитку суспільства, необхідності формування атмосфери гуманізму та толерантності.

Завдання конкурсу:

- зацікавлення пізнавальною та дослідницькою діяльністю в галузі історичних та суспільних знань, виховання патріотичних почуттів на основі усвідомлення уроків історії;

- активізація пошукової роботи в галузі історії Другої світової війни та Голокосту;

- дослідження історії Другої світової війни та історії Голокосту на території колишнього СРСР;

- спонукання до аналізу трагедії Голокосту, його передумов, механізмів, наслідків;

- активізація пізнавального інтересу до історії рідного краю, бажання осмислити та дослідити маловідомі та суперечливі сторінки історії «Малої батьківщини»;

- формування толерантної свідомості, заснованої на демократичних та гуманістичних засадах, розуміння небезпеки ксенофобських, шовіністичних, неонацистських, антисемітських настроїв у суспільстві;

- формування активної життєвої позиції, що базується на гуманістичних, загальнолюдських моральних цінностях;

- створення, поширення та практичне застосування нових методик та технологій викладання історії та інших гуманітарних дисциплін, підвищення професійної кваліфікації педагогів,

- розвиток сучасних підходів до викладання теми Голокосту.

Учасники конкурсу

Учасниками конкурсу можуть бути представники України та інших країн:

-                      учні 8−11 класів шкіл, гімназій, ліцеїв;

-                      вчителі шкіл загальноосвітніх навчальних закладів;

-                      класні керівники та організатори виховної роботи.

Строки проведення: березень – вересень 2016 р.

Термін подачі заявок – до 15 липня 2016 року

Строк подання роботи – до 15 серпня 2016 року

Підведення підсумків, нагородження переможців та лауреатів конкурсу – 29−30 вересня 2016 року.

На конкурс приймаються:

1. Науково-дослідницькі роботи з історії, літератури, філософії, соціології, політології та інших гуманітарних і суспільних дисциплін.

2. Пошукові роботи (інтерв’ю, дослідження на краєзнавчих чи сімейних матеріалах та ін.).

3. Творчі роботи (есе, оповідання, вірші, малюнки, документальні та документально-публіцистичні фільми, анімаційні фільми, мультимедійні роботи та інші твори).

4. Методичні розробки вчителів (розгорнуті плани-конспекти уроків, навчальні посібники або тексти для розділів навчальних та методичних посібників, сценарії позакласних заходів, навчальні фільми, навчальні комп’ютерні програми, мультимедійні проекти, Web-сайти тощо.

РЕКОМЕНДОВАНА ТЕМАТИКА КОНКУРСНИХ РОБІТ

  1. Вірменський геноцид 1915 р. та його історичні уроки.
  2. Бабин Яр – історія та історичні уроки: до 75-ї річниці трагедії.
  3. «Бабини яри» України.
  4. Уроки Другої світової війни – попередження людству.
  5. Історичне значення Перемоги над нацизмом.
  6. «Після Освенциму не може бути поезії» (Т. Адорно).
  7. Гельсінські угоди 1975 р. щодо безпеки в Європі та практика міжнародних відносин.
  8. Український народ у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
  9. Білоруський народ у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
  10. Російський народ у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
  11. Молдова у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
  12. Діти і війна: осмислення уроків історії (філософський, етичний, моральний, теологічний підходи).
  13. Геноциди ХХ ст. та їх нищівний вплив на розвиток людства.
  14. Природа геноцидів проти народів: уроки ХХ століття та їх наслідки у ХХІ ст.
  15. Голодомор – трагедія України та людства.
  16. Знищення народів за етнічною ознакою: філософський, психологічний та історичний аспекти.
  17. Голокост на території України, Білорусі, Молдови, Росії.
  18. Нацистська політика знищення ромів (циган) під час Другої світової війни.
  19. Український націоналізм та «єврейське питання» під час Голокосту.
  20. Геноцид щодо слов’янського населення України, Білорусі, Росії.
  21. Радянська політика замовчування Голокосту.
  22. «Нацистська машина знищення»: механізми дії та протидії геноциду.
  23. Україна під впливом подвійного терору нацистської Німеччини та сталінського режиму.
  24. Українці – Праведники народів світу.
  25. Роль духовних лідерів українців та інших народів у критичні періоди випробувань.
  26. Міжнаціональна допомога у часи трагічних випробувань Другої світової війни.
  27. Сучасне українське суспільство та уроки Голокосту (психологічний, соціальний аспекти).
  28. Міжрелігійна толерантність як вияв морального та духовного вибору.
  29. Міжнародний досвід відповідальності за заперечення фактів геноцидів в історії.
  30. Діяльність сучасних міжнародних організацій, державних установ та громадських організацій України щодо збереження пам’яті про Голокост та попередження геноцидів у майбутньому.
  31. Історичні уроки Голокосту та сучасні проблеми толерантності.
  32. Пропаганда як зброя тоталітарних, авторитарних режимів для виправдання геноциду та військової агресії: від геббельсівських до сучасних зразків.
  33. Проблеми вивчення історії Другої світової війни та Голокосту за умов сучасної війни проти України.

ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРСНИХ РОБІТ

Оцінювання робіт, рекомендації та визначення переможців здійснює Журі конкурсу у складі:

Раїса Євтушенко, головний спеціаліст Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України (Київ) – співголова Журі.

Тетяна Ладиченко, кандидат історичних наук, професор, завідувачка кафедри методики навчання суспільних дисциплін та гендерної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, голова Всеукраїнської спілки вчителів історії та громадянської освіти (Київ) – співголова Журі.

Тамара Бакка, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, директор Всеукраїнської спілки викладачів суспільних дисциплін та громадянської освіти (Київ).

Арон Вайс, Ph. D., науковий радник Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума», координатор програм «Джойнт» в СНД (Єрусалим, Ізраїль).

Фаїна Винокурова, кандидат історичних наук, заступник директора з питань науково-методичної роботи Державного архіву Вінницької області, вчений секретар Міжнародної академічної ради «Ткума» (Вінниця).

Владислав Гриневич, доктор політичних наук, кандидат історичних наук, старший науковий співробітник Інституту політичних та етнонаціональних досліджень НАН України (Київ).

Людмила Гриневич, доктор історичних наук, директор Українського центру досліджень Голодомору, старший науковий співробітник Інституту історії України НАН України (Київ).

Сергій Жук, професор, історичний факультет державного університету Болл (Мансі, Штат Індіана, США).

Олександр Давлєтов, кандидат історичних наук, професор кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин Запорізького національного університету (Запоріжжя).

Олександр Круглов, кандидат філософських наук, науковий консультант Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» (Харків).

Олександра Лєонова, кандидат історичних наук, науковий співробітник Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» та Музею «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні» (Дніпропетровськ).

Тетяна Мелещенко, кандидат історичних наук, старший викладач кафедри методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, менеджер Всеукраїнської спілки викладачів суспільних дисциплін та громадянської освіти (Київ).

Світлана Піддубна, учитель-методист, директор «Музею Михайла Мармера» (Кривий Ріг).

Ірина Піскарьова, учитель-методист, керівник освітніх програм Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» (Дніпропетровськ).

Ірина Рева, магістр, культуролог, науковий співробітник Інституту Олександра Поля (Дніпропетровськ).

Оксана Салата, доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри історії України Київського університету ім. Б. Гринченка (Київ).

Юрій Табак, релігієзнавець, перекладач, член Союзу журналістів Росії, редактор Російської сторінки сайту Міжнародної ради християн та юдеїв (Москва, Росія)

Андрій Тихоміров, магістр східноєвропейських та пострадянських досліджень, докторант Інституту історії Польської академії наук, редактор журналу “BelarusianReview” (Гродно, Білорусь)

Ігор Щупак, кандидат історичних наук, Ph. D., учитель-методист, директор Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума», Музею «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні» (Дніпропетровськ), головний редактор видавництва «Прем’єр» (Запоріжжя).

Рецензії

Рецензії на конкурсні роботи розглядаються та зберігаються Журі. Рецензії не надсилаються авторам, але їх положення та висновки можуть бути надані для ознайомлення.

За своєю ініціативою автори можуть надати Журі конкурсу рецензії на свої роботи науковців, викладачів.

Відзнаки Конкурсу

- кращі роботи відзначаються спеціальними Дипломами трьох ступенів та цінними подарунками;

- роботи переможців рекомендуються до публікації, розміщення на сайтах Інституту «Ткума».

- переможці конкурсу запрошуються на міжнародні семінари, конференції та інші міжнародні заходи.

ВИМОГИ ДО КОНКУРСНИХ РОБІТ

Пропонований об’єм текстової конкурсної роботи – не менше 10 сторінок комп’ютерного тексту формату А4; Microsoft Word, шрифт Times New Roman Cyr, кегль (розмір шрифту) 12, друк через 1,5 інтервали, вирівнювання по ширині, сторінки пронумеровані. Обов’язково необхідно надати CD або DVD, які містять текст роботи. Робота повинна містити:

- Зміст (план);

- Вступ, який розкриває мету та завдання роботи;

- Основну частину;

- Підсумки, згідно до мети та завдань.

Якщо робота має «Додатки», необхідно оформити їх список.

Обсяг наданих на конкурс відеоматеріалів, навчальних фільмів, мультимедійних проектів має бути розрахований на час перегляду від 20 до 120 хвилин.

Навчальні комп’ютерні програми, Web-сайти мають бути розраховані на використання протягом 40 хвилин (одного уроку) або навчального курсу обсягом не більше 17 навчальних годин.

Якщо автор використовував для підготовки та написання роботи допоміжну літературу, необхідно оформити текст роботи посиланнями та бібліографічним додатком (списком використаної літератури та джерел). Схвалюється використання наукової та методичної літератури, виданої Інститутом «Ткума».

Автори робіт, надісланих на конкурс, погоджуються з правом використання їх повністю або частково в збірках робіт, наукових журналах, інформаційних та інших виданнях Інституту «Ткума».

Надіслані на конкурс роботи авторам не повертаються.

На Конкурс «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ» приймаються роботи, які не брали раніше участі в інших конкурсах, виставках, та є ексклюзивними.

Конкурсні роботи слід надсилати за адресою:

вул. Шолом-Алейхема, 4, Дніпропетровськ, 49000, Україна,

Український інститут вивчення Голокосту «Ткума»

та на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.      і     Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.      з поміткою «на конкурс творчих робіт».